donderdag, november 26, 2015

Zeven manieren om pijlsnel je boodschappen doen

Als je thuis bent kun je opeens veel vaker boodschappen doen. Voor je het weet ben je er veel meer tijd aan kwijt.
Hoe los ik dat op dacht ik zo. Hoe pak ik dat aan. Boodschappen doen in een minimum aan tijd.

Online boodschappen doen is een mogelijkheid, alleen moet je dan voor een behoorlijk bedrag bestellen en ook nog eens thuis wachten of thuis zijn, wanneer het bezorgd wordt. Prima voor gezinnen en mensen met handenbindertjes thuis.

Niet ideaal, zeker omdat ik op de centen ben.

Hoe dan wel?

  1. Boodschappenlijstje maken. Zodra er iets op is in de keuken opschrijven. Is de boodschappentijd aangebroken, Rommelig briefje veranderen in per winkel.
  2. Heb je rekening gehouden met het weekmenu inclusief ontbijt, lunch en tussendoortjes?
  3. Weet je inmiddels waar de spullen het voordeligst zijn? Kruiden in de toko en waar de groenten en overige artikelen.  Hou een tijdje de prijzen bij in een prijzenoverzicht met prijs per kg en prijs per stuk/ons/pond en winkel.
  4. De rustigste tijden van shoppen is op maandagmorgen, het is altijd 's morgens tot half elf het rustigst in de winkels.  Tijdens etenstijd 's avonds is ook een prima tijd. Ik doe het liefst mijn boodschappen 's morgens en wel op vrijdagmorgen. Vroeger deed ik dat op koopavond uit mijn werk. Als je haast hebt, kom je vrijwel niet in de verleiding om extra spullen te kopen.
  5. Leer jezelf af om tussentijds boodschappen te doen.  Je bent altijd tien minuten tot een kwartier kwijt. Zomaar kwijt. Ik weet wel leukere dingen.
  6. Koop ruim in, zodat je voorraad hebt. Regeren is vooruitzien. Plannen dus
  7. Mis je iets in de keuken? Besef je dan dat mensen die ver van de winkels wonen ook niet snel even een boodschap kunnen doen. Je kunt ingrediënten weglaten of vervangen.

5 opmerkingen:

  1. Maandagmorgen zijn er vaak nog oude pakken melk etc van voor het weekend. Meestal niet afgeprijsd. Ik doe liever op dinsdagmorgen boodschappen. Woensdagmorgen is ook prima, maar dan kan ik niet. Donderdagmorgen komen de senioren. Vrijdagmorgen de mensen met een 4 daagse werkweek ( zijn er veel tegenwoordig) zaterdag de rest. In het noorden is tussen de middag ook een goede tijd. Dan zijn ze hier vaak thuis. Vanaf 13.30 is het weer druk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, waarom den ik toch altijd aan het amsterdams peil.. Beroepsdeformatie thenaks.

    @Jannie, ook een goede tussen de middag..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga gewoon lekker vaak en doe er lang over omdat ik het leuk vindt.
    Koop meestal weinig extra en zorg ook dat ik wel goede voorraad heb. Zodat ik ook niet moet.
    Dat vindt ik gemak en plezier gecombineerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tips! Mijn belangrijkste tip is om op een rustig moment te gaan. Dat scheelt qua doorlopen in de winkel en bij de kassa is dan geen lange rij.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen