vrijdag, december 04, 2015

Een jas uit China

De reclames volgden me overal. Een warme jas, een lekkere warme jas met capuchon. Zou die echt warm zijn? Voldoende overslag?
Voor de zekerheid bestelde begin november ik de grootste maat XL.

De jas kwam niet. Ik besprak het met echte internetbestellers. 'Soms kan het wel een maand duren' zo vertelden ze me.  Ik besloot een e-mail te sturen naar een adres in de VS. Het pakje was kennelijk al aangeboden, maar niet bezorgd, ook niet bij mijn buren.

Toen kwam er nog een e-mail, het pakje werd vastgehouden en het zou de volgende dag opnieuw aangeboden worden.
De postbode bezorgde het pakje met BTW en handelingskosten 13,10 euro, waarvan een kleine 5 euro als BTW.

Snel paste ik De jas!!  Wat bleek. Kennelijk was de jas voor de Chinese vrouw, want my my, wat was die jas klein!  Een maat voor een tiener.

De jas moest terug en wel zo snel mogelijk. Dat was sneller gezegd dan gedaan. De jas kon kostenvrij verstuurd worden voor klanten uit de VS. Ik moest een adres per e-mail opvragen.
Twee dagen later kreeg ik antwoord. De jas moest terug naar China. Ze verzendkosten krijg ik niet vergoed en ik moest het bar nummer mailen zodat zij kunnen zien waar en hoe het pakketje reist.

De jas zelf kostte iets van €44 euro plus die €13,10 en nu nog €24 verzendkosten en via Post.nl de BTW terug vragen.

Onbedoeld heb ik me laten verleiden tot het kopen van een jas in verweggistan, China. Ik zou ook wel een postpakketje willen zijn en voor 24 euro een reisje willen maken. Maar helaas ik ben geen postpakketje.
Bovendien heb ik al een jas. Eén jas?  Nou wel meer dan één. Kledingminimalisme is nog niet zo tot mij doorgedrongen. Ik koop niet jaarlijks een jas, maar als ik een jas koop is het een kwaliteitsjas. Een jas waar ik vele jaren mee doe.

2 opmerkingen:

  1. Een jas van 44 euro is zeer goedkoop maar als je de extra kosten die erbij komen meetelt, is hij al een pak duurder. Je betaalt aan extra kosten 37 euro wat overeenkomt met 85 % van de kostprijs van je jas. Je jas is misschien goedkoop maar een 'koopje' is het zeker niet met die extra 'verloren' kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En daarom koop ik ook iets alleen in Nederlandse webwinkels waar je gratis kan retourneren........

    BeantwoordenVerwijderen