maandag, december 14, 2015

Een wijs besluit de reparatie van de Ipad 2

Na vier jaar was mijn Ipad2 versleten, zo schreef ik. Traag dat ding. Steeds vaker bleven bepaalde pagina's hangen. Alsof er een virus in zat. Een hard reset geven leverde niets op.

Ik kreeg veel reacties., waaruit overduidelijk bleek dat mijn Ipad een tweede kans heeft. Gewoon doen.

Zo toog ik gistermiddag naar de Iphone Kliniek in Rotterdam. waar ik  een uur later terug kon komen.
Er was echter een foutcode 9 opgetreden, iets met de USB kabel. Ze hielden hem nog. Op maandag kon ik terug komen.
Ik werd gebeld en er moest toch nog een dock connector vervangen worden. Zo gezegd, zo gedaan.
Vanmiddag heb ik de Ipad 2 opgehaald en een nieuwe hoes er bij gekocht. De oude hoes was echt versleten.  Kosten 158,00 Alleen software herstel, schone installatie had me slechts  35 euro gekost
Afgelopen zomer liet ik daar al een nieuwe accu en glasplaat installeren. Kosten 189,00
Totaal 347,00 voor de reparatie van de Ipad 2.
De man die mij hielp, vertelde me, dat een Ipad 2 gedateerd is. De nieuwe besturingssystemen, hebben veel meer geheugen nodig. Dat hebben die oudjes niet.
Ik heb nu een gereviseerde Ipad 2 thuis voor een totale prijs van 347,00 euro. 

De Ipad mini 4 16 gb geheugen kost 399 euro. Voor 50 euro meer had ik een nieuwe Ipad mini kunnen bezitten.

Met de kennis van nu vraag ik me dan ook af, was dit geld de reparatie waard?   Dit zal ik pas over een paar jaar weten.


5 opmerkingen:

  1. Hè bah.. ja.. Zo gaat het werkelijk tegenwoordig. Prima voorbeeld weer van onze weggooimaatschappij.. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De iPad mini is mij echt te klein. Had je voor hetzelfde geld een iPad ait kunnen krijgen dan was het het zeker niet waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier had je kunnen stoppen. Bij het telefoontje van meerkosten, je verlies moeten nemen, de 35 betaald en op naar een nieuwe. Helaas werkt de wegwerpmaatschappij zo. Ik ben gewaarschuwd voor het moment waarop mijn Ipad2 echt niet meer wil. Die is ook ongeveer vier jaar. Ik hoop wel dat je er nog een tijdje plezier van hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat was er stuk aan de dock-connector? Kon je de ipad niet meer opladen? Klinkt mij als een overbodige reparatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Kreupelgeld, de IPad laadde op. Deze reparatie moest. Ik zat er bij en zag de ene Apple als ook de andere Apple die voor de opschoning en nieuw begin moesten zorgen, de foutmelding 9 gebeuren. Rondkijkend op het www zie ik dat het een veel voorkomend euvel is. Ze dachten eerst aan vocht, dat was het niet. Geprobeerd met een föhn te drogen. Niets hielp. Het was druk op zondagmiddag. Op maandagmorgen hebben ze er meer tijd aan besteed.

    Tja, ik wilde die IPad wel hebben.
    Ik merk significante verbeteringen aan de Ipad2. De nieuwe hoes is super mooi en in rood uitgevoerd.
    Ik merk ook dat een bepaalde website, die van Google advertenties onzichtbaar is en blijft in deze ipad. Het is zoals het is. Ik was blij met de verkeersdrukte in Rotterdam en heb me voorgenomen vaker de musea in het weekend te gaan bezoeken met mijn museumjaarkaart.dus dat is ook winst.

    BeantwoordenVerwijderen