woensdag, december 16, 2015

Gepensioneerde ex-inspecteur belastingen geeft bedrijfseconomisch en fiscaal advies

Je bent nooit te oud om een bedrijf te starten. Mijn broer, de gepensioneerde inspecteur belastingen heeft een BV opgericht. Deze BV is er voor bedrijfseconomisch en fiscaal advies in de ruimste zin van het woord.
Hij heeft als gepensioneerde altijd alle laatste fiscale wijzigingen en grote rechtszaken bijgehouden. Hij deed dat omdat hij dit leuk vindt. Jaarlijks volgt hij een cursus om op de hoogte te blijven.
Mensen uit de familie- en vriendenkring hielp hij altijd wel. Zijn loon was in natura.

Hij heeft deze BV mede opgezet om vermogen uit box 3 in de BV onder te brengen. Veel mensen met veel geld maken gebruik van deze constructie.

In mijn persoonlijke zoektocht naar aftrekposten voor mijn B&B heb ik veel gelezen en ik kwam er nooit uit. Ook heb ik iemand zelfs betaald voor advies en wat was ik teleurgesteld.  Uiteindelijk gaf mijn broer me fiscaal advies waar ik goed mee kan leven.  Zijn motto: 'goed dat er belastingen zijn' en nog meer bijzondere uitingen gaven mij eerder het idee dat ik helemaal niet bij hem moest zijn voor advies.

Ik geef toe, we hebben onze kibbelarijen gehad, waardoor ik voor mijn stamrecht BV naar een duur bedrijf ging.  Wat was dat een teleurstelling, het duurde en duurde maar. Uiteindelijk vertelden ze me dat ik een behoorlijk bedrag moest betalen. De stamrechtovereenkomst van de Belastingdienst hadden ze niet eens gelezen, hoefden ze niet.. Pffttt... Ik had recht op eenmalige kosten van ruim 10.000 euro. Een verlengd boekjaar aangifte en dan nog een BV, ik had er geen ervaring mee. Nu weet ik voor volgend jaar hoe ik het moet doen en waar ik op moet letten. De volgende keer doe ik het zelf

Als ik iemand ken die bedrijfsmatig fiscaal advies nodig heeft kan ik die doorsturen. Ik ken niemand die dat nodig heeft.

Steeds meer ouderen zijn aan het werk. Grappig dat hij nu voor zichzelf begonnen is. Jaren terug hadden we het er al eens over om samen te werken. Ik ben er voorlopig helemaal nog niet aan toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten