dinsdag, december 01, 2015

Klimaatconferentie in Parijs

Nederland is bijna het allerbelabberdste in milieu. Kijk maar naar onderstaande afbeelding Ik hoop dat je hem kunt zien. Hij staat hier German wacth

Jaren terug verbaasde ik me dat er weer kolencentrales bijgebouwd moesten worden zoals in Delfzijl en op de tweede Maasvlakte.
Blij ben ik dat biomassa wordt overgeslagen in de Rotterdamse Haven. Biomassa als bijstookproduct voor de energie. Biomassa is misschien niet CO2 neutraal, maar het is veel beter.
Ook ben ik blij met de LNG terminal op Maasvlakte II. Er is nog ruimte over om meer Liquified Natural Gas ( LNG) over te slaan

Ik las dat de opening van de Parijse milieudebat dat mogelijk 14 dagen kan gaan duren onder andere geopend werd met filmpjes over zonne- en windenergie.

Ik wrd boos toen ik dat las. Ze zouden filmpjes moeten maken over de belangen van de winning van olie, gas en kolen en die omzetting in brandsrof. De Belangen van deze bronnen zijn niet zo duidelijk als een simpel filmpje over zonne- en windenergie.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het opvallend dat de effecten van de vee industrie meestal buiten beschouwing worden gelaten terwijl die een groter aandeel heeft in broeikasgas dan alle fossiele brandstoffen die gebruikt worden bij elkaar.
    Cowspiracy is een goede docu en volgens mij op youtube te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Yelena Yeli, ik ga deze documentaire bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Economische belangen gaan altijd voor. En het ergste is, dat de klimaatverandering in twijfel wordt getrokken, omdat milieu organisaties er belang bij zouden hebben paniek te zaaien.

    Dat deze ontkenners goed verdienen aan het eco-terrorisme, is dan gewoon goed ondernemerschap. Meneer Rutte kan weer schateren, zo goed doen we het.

    BeantwoordenVerwijderen