donderdag, december 03, 2015

Netwerken is een sollicitatieding

Netwerken kan bij UWV op Werk.nl ook doorgegeven worden als sollicitatie.

Op werk.nl moet ik per vier weken minimaal vier taken doorgeven die met solliciteren te maken hebben. Normaal verricht ik vijf sollicitaties per vier weken. Dan heb ik helemaal aan de sollicitatieplicht voldaan.
Deze week heb ik twee netwerkbijeenkomsten gehad.

Wat is netwerken eigenlijk? Netwerken is overal mogelijk. Als je een gesprek aanknoopt met iemand dat over werk gaat, is al netwerken. Netwerken is vooral iets van jezelf geven in een gesprek. Je geeft aandacht en focust op oplossingen waar jij mogelijk een antwoord op hebt,.

De netwerkbijeenkomsten waar ik deze week was, waren enorm verschillend van aard.  De eerste was een druk bezochte begrafenis aan de andere kant van het land. Maar liefst 150 mensen zaten aan de heerlijke broodmaaltijd.  Begrafenissen als deze waarbij de overledene tegen de 100 jaar was, zijn verkapte reunies. Ik heb daar toch mijn netwerk versterkt.

De tweede netwerkbijeenkomst was op de Scheveningse pier. Boo-king punt com was daar hoogst persoonlijk om antwoord te geven op prangende vragen. Een bijeenkomst van mensen met bedrijven en daarbij wat te drinken. Deze netwerkbijeenkomst is niet in de lijn van mijn beroep of opleiding, maar voor mijn bijverdienste.
Het bevredigde mijn nieuwsgierigheid en gaf antwoorden waar ik langer naar zocht. De medewerkers achter de site stonden aan statafels met hun laptop klaar om te helpen. De opgeknapte pier en de extra wandeling vanaf de Schevingse haven tot de pier en weer terug als een extra bonus. Mijn vernieuwde website trekt nu zoveel bekijks, dat ik deze provisie mensen voorlopig helemaal niet meer nodig heb...... Nou ja, voorlopig niet. Het moet ook weer niet te druk worden. Aan uren mag ik er niet meer tijd aan besteden, dan toen ik nog werkte. Helaas hield ik het aantal uren nooit echt goed bij.

Zo heb ik deze vier weken opeens geen vijf, maar zeven sollicitaties verricht. Applaus voor mezelf.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben trots op je 😉
    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat apart dat een begrafenis als een netwerkbijeenkomst geldt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Vlijtig Liesje. Ook over werk en skills gesproken. Dus toch netwerken

    BeantwoordenVerwijderen