dinsdag, december 22, 2015

Sleutels van de kluis kwijt

Ik heb nog een uitdaging.  Ik heb een kluis in huis. Voor mij heel handig en veilig.

Sinds een paar maanden ben ik de sleutels van de kluis kwijt. Echt alles heb ik al nagezocht. Niet alles dus, anders had ik die sleutels al terug gevonden. Alleen met behulp van het elektrische slot (batterijen) kan ik de kluis openen. Wat een gedoe. Wat als ik niet tijdig, voordat de batterijen op zijn, de batterijen vervang!!
Ik heb de moed al bijna opgegeven. Een nieuwe kluis (laten) installeren is ook zo wat. Die kluis heb ik echt nodig.  Ik hoop dat ik deze weken het inzicht krijg dat ik weet op welke plek ik nog niet gekeken heb.

20 opmerkingen:

  1. Hopelijk vind je ze snel! Alles nog maar een keer goed checken, ook waar je al gekeken hebt? Soms zie je toch dingen over het hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kan iemand helpen zoeken? Zelf kijk je telkens op dezelfde manier, en dus mis je ook hetzelfde. Laatst was ik mijn rijbewijs kwijt. Teruggevonden onder het bed, waar ik zelf echt al 2x gekeken had. Maar toch werd het daar gevonden door een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heilige Anthonius oproepen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Normaal zit de sleutel in de zwarte draaiknop. Had je al gekeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Sofie. Haha. Lol. Ja er zit zelfs een plaatje voor

    @Anoniem heilige Antonius wie weet

    @Christine. Goed idee

    @LLmM ik heb niet voor niks extra goed opgeruimd. Alle laadjes drie keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Gezinsleven. Zelfs niet in de tas. Daar zit alleen dat in wat ik nodig heb. Het was wen goeie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dochter was tijdens verhuizing huissleutel van oude huis kwijt geraakt. Weken later bleek dat ze het in mijn dashbordkastje van de auto neer had gelegd. Dit om het niet tussen de verhuisspullen kwijt te raken.
    Ook een gebeurtenis gehad die anders was?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien nu alvast de batterijen vervangen zodat je extra lange tijd hebt om te zoeken. Wat bij mij vaak helpt is nadenken wanneer en waarom ik de kluis open heb gehad. Wat had je in je handen waarvoor nodig etc

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vond een ring die ik al vijf jaar kwijt was na de verhuizing terug in een onlangs gekochte sok in de op te vouwen was. weirde shit, maar er is hoop voor je sleutels!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Anoniem. Ik was gehaast bezig toen ik de sleutels kwijtraakte en ik heb toen de batterijen verwisseld


    @Geldover. Die datum staat in mijn agenda. Een half jaar inplaats van 1jaar

    @anoniem. De kluis heb ik meerdere keren leeg gehaald. Kan het nog eens doen of iemand anders laten doen die een frisse blik heeft

    @Valhalla ik heb dat met opperste verbazing gelezen en geeft me vertrouwen dat ik niet de enige ben waar wel eens iets mis gaat.



    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb je al in de zakken van je zomerkleding gekeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Izerina. Dat is zo'n gek idee nog niet. Achteloos in een zak gedaan? Wie weet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben zelf een mens van vaste plaatsen voor mijn sleutels en ik ben ze daarom nooit kwijt.
    Wat je vertelt over de omstandigheden waarin je de sleutel bent kwijtgeraakt - je had veel haast - dat maakt het moeilijk om terug te halen wat je met de sleutel gedaan hebt.
    Als ik haast heb, dan doe ik veel op de automatische piloot en weet ik later helemaal niet meer wat ik deed. Wat heel handig is van een telefoon die kwijt is: die kun je bellen en dan geeft hij geluid. Dat zou in jouw geval ook heel handig zijn met die sleutel. De suggestie van Izerina lijkt me goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Zuinigaan ja ik heb de sleutels op vaste plekken. Sinds ik superdure gesetificeerde sleutels en een geminimaliseerd huis heb ben ik die zelden kwijt.

    Alleen die kluissleutels nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lege Batterij na het verwisselen in een verzamelbox gedaan? Nieuwe batterij gepakt? Sleutel daar neergelegd?
    Succes met zoeken. Mira

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als de batterijen leeg zijn kun je alsnog de kluis zonder sleutel open maken,
    aan de buitenkant zit een + en - pool waar je zo;n blokbatterij tegen aan kunt houden
    Ri

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Anoniem. Een goeie. Maar nee. Batterijen gaan hier naar de letswinkel. Krijgen ze geld boor

    @Ri. De batterijen zitten aan de binnenkant. Er is alleen een klein klepje voor de sleutel en ook geen min en plus. Er zijn vast vele typen en mega uitzonderingen. Zoals altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Al gekeken in je yoggingbroek en je regenpak?

    BeantwoordenVerwijderen