zondag, december 27, 2015

Smartphone nodig?

In onze aanbod economie is wildgroei aan smartphones ontstaan. Iedere ondernemer stort zich op het maken van smartphones. In totaal waren 32 fabrikanten verantwoordelijk voor 175 nieuwe modellen.

Iedere fabrikant die niet uit het zicht wil blijven is genoodzaakt zich jaarlijks te vernieuwen.
Je kunt de Archos 35b Titanium al kopen voor 52 euro en de duurste 'must have' is de iPhone 6S Plus voor 859 euro. Met deze laatste iPhone hoor je er helemaal bij.
De modale smartphones zijn 265 euro. In deze prijsklasse werden de meeste telefoons verkocht.

De meest geproduceerde modellen waren toestellen tot 200 euro. Boven de 400 euro werden slechts 30 gemaakt.
Afgelopen jaar werden 5,3 miljoen smartphones gekocht in Nl en daarmee groeide de markt met 8 procent.
Of de markt voldoende gestegen is om nog meer smartphonefabrikanten er bij te laten komen met nog meer smartphones is mij niet duidelijk.

Ongelofelijk wat een afvalberg. Ik las dat lang niet alle oude telefoons worden verwerkt voor hergebruik van grondstoffen. NL heeft inclusief baby's en opa's en oma's binnenkort 17 miljoen inwoners. Dat betekent dat smartphones geen lang leven meegaan.
Ik gebruik mijn oude Nokia thuis als wekker. De batterij gaat lang mee. De apps op mijn smartphone staan zo, dat ze niet automatisch worden vernieuwd en uitgeschakeld voor push up berichten.
Ik ben een groot internet gebruiker. Tijdens deze vakantie leer is het af. 100 mb internet EU aan zijn snel op

Geen opmerkingen:

Een reactie posten