zaterdag, januari 16, 2016

Boodschappen halen voor luiwammesen

Dit keer shopte ik mijn verjaarsboodschappen via de app en haalde ze op bij supermarkt (J.um.bo) pick-up point. Wat een luxe. Op mijn gemak op de app regelmatig de boodschappenlijst bijwerken. Het was een hele berg. Gevallen voor veel biologische boodschappen en met pin afgerekend. Supersnel opgehaald in een ruime gemakkelijk in te rijden grote garage met ruimte voor zes auto's.

Nu werk ik niet eens en dan toch ophalen om vier uur vrijdag 's middags. Alle vakken voor auto's waren bezet.

Het voordeel van online shoppen is, dat je niet valt voor meer verleidingen. Bij mij was de verleiding de biologische producten.  Hoezo gewone mandarijnen wanneer je meteen de biologische versie kan kopen?

Wijn? De biologische natuurlijk. Geen rotzooi. De prijs viel mee.  Moet ik bier kopen wat ik verder nauwelijks drink en mijn vrienden ook niet. Een paar sets radlertjes dan maar. Op deze berg verjaardagsboodschappen maakt dat ook niet meer uit.
Pindakaas, verkopen ze bio pindakaas zonder toevoegingen? Hop in de boodschappenlijst op de app.
Sapjes heb ik gehaald bij de Aldi.

Bij het nakijken van de boodschappen zag ik dat de jaarkorting niet gegeven werd op de kaas. Dit ben ik nog aan het navragen, hoe dat zit.

Dit jaar rekende ik ruim 110 euro af. Veel voor mijn doen. Voor dit bedrag vier ik meerdere keren mijn verjaardag. Van zaterdag tot en met maandagavond. Ik schat een mens of 25. Soep uit de diepvries. Een glutenvrije, suikervrije en ei-vrije soort  zelfgebakken lekkernij, Van mij hoeft het helemaal niet. Ik eet nooit taart, want suiker. Ik snap niet dat je die troep gaat eten.

Maar mensen nog aan toe, dan werk ik niet en ga ik toch lui shoppen. Wat een oude
labbekak ben ik toch geworden. Het beviel goed. Voor herhaling vatbaar.

7 opmerkingen:

  1. Het viel ons nog nniet mee om pindakaas te vinden zonder gehard palmvet. Het werd uiteindelijk de pindakaas van S.maakt die ook bij de J.umbo te koop is. Maar alle andere merken en soorten (in totaal wel een stuk of 15 - zucht) bevatten die toevoeging en heel veel ook suiker.

    Online kopen hebben we nog nooit gedaan. Wel met de zelfscanner.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, het is een heel klein potje pindakaas zonder toevoegingen. Ik weet niet of ik deze dure variant blijf kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals ik van eind december al op onze blog
    schreef, doen wij het elke week. Maar dan bij een kleine, nu nog lokale online supermarkt. Die geen vaste fysieke winkels heeft. Wij hebben het geluk dat deze online supermarkt ook gewoon gratis thuisbezorgd. Hoeven we helemaal niet meer de deur uit voor de boodschappen om ze op te halen en tillen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jori pindakaas alleen pinda's en zeezout. 4.99€ voor een grote pot. Super lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Bespaarbalans, jouw blog gaf me de boost. Ik kocht tevens voor twee weken, hoop ik.

    @Anoniem, ik ga die pindakaas bekijken,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via de blog van Fitbeauty (Teni)kwam ik achter 100% pindakaas. Verkrijgbaar bij AH. 350 gram voor 1.75 euro. Met of zonder stukjes pinda. Zóóó lekker en puur de smaak van pinda.
    groet, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja die 100% pindakaas is inderdaad heel lekker. Wel even roeren af en toe want er komt olie bovendrijven net als vroeger, voordat ze er allemaal rommel in stopte. Ik ben fan. :)

    BeantwoordenVerwijderen