zaterdag, januari 02, 2016

Doelen voor 2016

Voor het komende jaar heb ik wat wensen, hieronder heb ik ze vermeld:

  1. Nog meer lezers op dit blog. Het aantal lezers is sinds ik stopte met werken toegenomen. Maar het kan altijd beter. Bondiger schrijven, kortere zinnen en nog veel meer is belangrijk. Maar ook dichter bij het motto van dit blog blijven. Daar steekt het nogal.  Dat puntje behoeft verbetering. Benieuwd of het lukt.
  2. Mijn spaarsaldo kan altijd hoger. Mijn inkomen is bescheiden. Toch ben ik blij dat ik als alleenstaande veel meer belasting betaal dan tweeverdieners. Mijn aandeel aan een betere maatschappij staat, waarvan akte.  Het saldo wil ik 8000 tot 10000 hoger hebben. Daarmee zit ik nog net onder het verhoogde maximale saldo De aanschaf van de boot heeft een deuk geslagen. Volgend jaar ga ik genieten van die boot. 
  3. Mijn buik plat houden. Buikspieroefeningen en volhouden 
  4. Een ander sportadres zoeken of wekelijks een wandeling tussen de tien en vijftien kilometer. Nadat de voetoperatie in het ziekenhuis was mislukt twijfelde ik erg aan mijn wandelmogelijkheden. Ik kwam zonder werk en ziedaar, meer gelegenheid om de uit de kom liggende teen te tapen en ik loop, dans en doe veel meer dan ik voor mogelijk hield. De vierdaagse zal ik nooit meer lopen, maar ik ben blij met wat ik kan en wat ik heb bereikt.
  5. Vijf kilo minder aan mijn lijf, ik eet gezond, maar ik eet veel. Heel veel. Ik eet geen tussendoortjes, maar forse maaltijden.
  6. De verzekeringspapieren digitaliseren, de hele ordner. Daar zitten ook de facturen in van alles. Dus die gaan ook mee. Ik twijfel of ik de fotoalbums ook maar eens ga digitaliseren. Veel nieuwe albums zijn er niet meer bijgekomen.
  7. Klein onderhoud zelf gaan doen. Rechter handen kweken. Een beetje. Elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar. Duurt het te lang of is het niet mooi, dan besteed ik het alsnog uit.
  8. Starten met het maken van kleding. Vier dingen moet lukken in een jaar.
  9. De administratie van de BV in een boekhoudprogramma met rekeningschema stoppen.
  10. Eind 2016 heb ik twee garageboxen aangekocht en in de verhuur.
  11. Moestuinieren met anti worteldoek. Scheelt dat een tijd aan onkruid verwijderen. Gewoon proberen. Is weer eens anders dan houtsnippers, ik ben benieuwd. Houdt het vocht langer vast in de grond.
  12. TonZon onder de vloer. De voordeur schilderen. Vensterbank in de slaapkamer vernieuwen. En nog wat klusjes. Deuren schilderen en nieuwe robuuste deurklinken.
  13. Betere opruimtips voor de kelderkast en schuur. Een plafond in de schuur

15 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie lijst doelen, ik ben heel benieuwd of het allemaal gaat lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, dat is een fijn lijstje! Altijd handig om het meeste zelf te kunnen maken/doen. Meer moestuinieren en meer gifstoffen weren zijn mijn doelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk lijstje, maar begrijp ik nu dat je en je saldo wil laten groeien maar ook nog even en passant twee garageboxen wil kopen? Lijkt me een pittig financieel doel. Ben op dit moment ook eens aan t kijken naar lijstjes. Werk ze eerst in de agenda uit en zal ze dan eens op mijn blog zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ambitieuze doelen heb je. Hopelijk krijg je zze allemaal voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Geldover, die boxen worden privé in een onderneming gekocht en verhuurd. Ik leven hiervoor geld van de BV. De stamrecht BV houdt op 85-jarige leeftijd op met bestaan.
    De stamrecht BV en het ABP houden de inflatie niet bij.
    In twintig jaar heb ik die lening afgelost. Als de BV ophoudt te bestaan heb ik een passief inkomen dat met de inflatie meegaat. Garageboxen zijn bedrijfspanden en de huurders hebben geen huurbescherming. Ik wil garageboxen mer een goed VVE mocht er een tijdje geen verhuur zijn, dan miet ik privé voldoende geld hebben om die lening afte lossen.

    Het is mogelijk dat ik mezelf nu al jaarlijks een uitkering van de stamrecht BV doe. Maar dat is onvoordelig. Bovendien heb ik voldoende afgelost en geconsuminderd en bijverdiend, dat ik zonder extra uitkering kan.
    Soms spijt me dat wel eens. Ik ben nu gezond en als ik hoor dat iemand een leuke verre reis maak, dan kriebelt het behoorlijk. Dat wil ik ook! Waarom doe ik mezelf zo te kort denk ik dan,
    Maar ja, dan zucht ik eens en ga door met leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt heel interessant. Maar idd jezelf iets gunnen moet ook kunnen. Hoop dat je veel plezier van je boot mag hebben aankomende zomer

      Verwijderen
  6. Een mooi lijstje met doelen! Wat versta je precies onder 'nog meer lezers' onder punt 1? Het concreet maken van doelen helot ons bij het verwezelijken ervan :-)
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @BespaarBalans, dat betekent dat mijn schrijfstijl beter moet worden. Je kent dat wel. een onderwerp, meerdere delen, die naar het eindpunt werken, gevatte woorden. Korte zinnen, dat soort werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjeempie wat een ambitie. Je gaat flink los en zit absoluut niet achter de geraniums. Ik hoop voor je dat het lukt om in ieder geval een aanzienlijk deel van de ambities waar te maken!

    Wat je schrijfstijl betreft: het valt mij op dat je veel typefouten hebt. Volgens mij wil je vaak te snel.
    Bijvoorbeeld in je reactie op geld over: Ik leven hiervoor geld van de BV.
    Ik neem aan dat je lever bedoelt.
    Nog een voorbeeld: Ik wil garageboxen mer een goed VVE mocht er een tijdje geen verhuur zijn, dan miet ik privé voldoende geld hebben om die lening afte lossen.
    Wat is mer en miet? En af te lossen schrijf je los.
    Laatste voorbeeld in diezelfde reactie: als ik hoor dat iemand een leuke verre reis maak
    Daar heb je een t vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Zuinigaan, komt doordat automatisch aanvullen op de smartphone aanstaat. Typefouten in het beantwoorden van Geldover.
    Zonder doelen kom je nergens.
    In de blogjes zelf komt het ook regelmatig voor. Typen op de IPad behoeft verbetering. Idd. Goede suggestie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor meer lezers zou ik ook kortere verhalen moeten schrijven maar ik blog in de eerste plaats voor mezelf en voor mij voelt t zoals ik t doe t beste.
    Ik lees ook nooit terug of ik fouten heb gemaakt of zo.

    Ja die 5 kilo moet er ook af maar of dat lukt?
    Ga eerst proberen met 2 kilo.
    Verder van alles en nog wat voorgenomen.
    Ik schrijf t achter in mijn agenda.
    Ik heb ook leuke dingen zoals musea en theater.
    veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Waarom niet, ik heb een museumkaart, maar gebruik hem weinig. Ik zie veel films, lees minder boeken dan ik films kijk. Ik aqua jog met vriendinnen al sinds vele jaren. Ik schrijf niet de dingen op die ik nog niet doe, maar de dingen die ik wil doen, mijn persoonlijke uitdagingen. Twee kilo vind ik te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik geloof dat je t verkeerd begrijpt. Ik moet ook 5 kilo eraf maar ik begin bij 2 kilo want ik vind t erg moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de grap deze link bekijken. https://m.facebook.com/vrouwenhumor1/photos/a.513439185362863.122053.512363445470437/1130031620370280/?type=3&source=48

      Ik heb een jasr de tijd

      Verwijderen