dinsdag, januari 05, 2016

Lastig gevallen vrouwen

De lastig gevallen vrouwen in Duitse steden maken me nijdig. Zo lang vechten vrouwen voor hun vrijheid.  Lastig gevallen in notabene  drukke stedelijke gebieden. Mannen tussen de 15 en 35 jaar die vrouwen lastig vallen. In groepsverband samenwerkend om vrouwen seksueel lastig vallen en sommige vrouwen te beroven van hun spullen.

Wat mij betreft kan de integratie niet snel genoeg van start gaan. Oppakken en in de cel met die lutsers. Geen taakstrafje van een paar uur.

Wij vrouwen hebben lang genoeg gestreden voor emancipatie, vrijheid. Gelijkheid voor vrouwen ik kan het niet genoeg benadrukken. Vrouwen zijn geen tweederangsburgers. Fikken thuis houden, tenzij er duidelijke toestemming wordt gegeven.

Jullie zien, ik maak me hier kwaad om. De reden is, dat ik uit een generatie kom, die aan vrouwen niet de vrijheden gaf, die er nu wel zijn.  Die vrijheden werden niet gemakkelijk gegeven. We zijn er nog niet, maar we hebben het nu beter dan toen.

27 opmerkingen:

  1. Ik ben er ook helemaal naar van.
    Deze lutsers straffen heeft uiteindelijk weinig zin vrees ik maar je mot toch wat...
    Het zijn gelukkig geen vluchtelingen want dan waren de rapen nog meer gaar.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de Belgische website van de krant het Nieuwsblad staat een brief van een Duitse vrouw( ze vecht voor vrouwenrechten) die boos is dat de Duitse pers en politiekers verzwijgen dat het om vluchtelingen gaat. Het zou gaan omdat het probleem van sommige
    vluchtelingen is dat ze overal in Duitsland en Europa vrouwen lastigvallen omdat ze nooit geleerd hebben om vrouwen te respecteren. Het is zware aanklacht daartegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat ze snel ontdekken wie dit gedaan heeft en die mensen flink straffen. We moeten wel oppassen vluchtelingen hier nu al zonder bewijs de schuld van te geven. Er is nog geen aanleiding om te denken dat het vluchtelingen waren en dat maakt verder ook niet uit. Wie het ook waren, ze moeten gestraft worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een hufters. Zo in de massa en met een groep durven ze wel, maar hoe zouden ze reageren als hun zus zo behandeld zou worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hun zus mag 's avonds niet op straat en overdag alleen met hoofddoek en lange rokken. In de landen waar de vluchtelingen en asielzoekers vandaan komen is dit normaal. Arabische mannen minachten westerse vrouwen. Het zal alleen maar erger worden. Er waren wel vluchtelingen bij. Veel vluchtelingen zijn alleenstaande mannen. Ik vrees het ergste voor de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel vluchtelingen zijn juist uit hun land vertrokken vanwege allerlei soorten bruut geweld door extreme moslims. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat mensen die er maanden over gedaan hebben om een westers land te bereiken het risico zouden nemen om uitgezet te worden. Kortom : wijs niet te snel naar DE vluchtelingen. Het is afschuwelijk, die aanrandingen en het lijkt wel georganiseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Loudi, De nieuwsberichtgeving hierover is bewust onjuist. Op de Belgische website, digitale krant staat een brief van een betrokken vrouw.
    Er waren veel eerdere incidenten. Die eerdere incidenten daar werd onvoldoende goed en officieel op gereageerd. Met oud en nieuw liep het in meerdere steden uit de hand. Zie ook de reactie van anoniem hierover. Ik heb de brief via twitter gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Duitse politie heeft nog geen idee wie de aanvallers waren WEL weten ze dat het geen vluchtelingen waren.

    De VROUWELIJKE burgermeester van Keulen raadt vrouwen aan om een armlengte afstand van mannen te blijven.

    Ik zou het advies aan mannen geven om een armlengte uit de buurt van vrouwen te blijven.

    Wanneer gaan onze ogen open voor de nieuwe werkelijkheid! Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mochten de daders vluchtelingen zijn dan direct het land uit. Idem met dubbele paspoorten. Als je je zo gedraagt heb je geen recht om in een westeres land te verblijven en daar rechten aan te ontlenen.
    Als mannen er niet tegen kunnen dat vrouwen ongesluierd zijn, moeten ze zelf maar oogkleppen op doen.
    Nadat in Iran eind jaren zeventig vrouwen zich Islamitisch moesten kleden is het sexueel geweld juist toegenomen. Stiekem aanraken in het openbaar vervoer. Elk stukje huid of lichaamsdeel was ineens sexueel geladen.
    Het heeft niks met de islam te maken, alles met de cultuur. En die cultuur hoeven we hier niet. En hopelijk is die in andere landen okk zo snel mogelijk verdwenen.
    Stelletje hufters. Ik kan me hier zo enorm kwaad over maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @. Vandaag in de Volkskrant verhalen van vluchtelingen die hier vrijwilligerswerk doen in uiteenlopende beroepen. Het klinkt goed en oprecht. Ik ben onder de indruk. Graag had ik gezien dat hun vrouwen meegereisd waren. Waarom niet hun vrouwen en met alle kinderen,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt verschrikkelijk, nog los van wie het gedaan heeft. Dan weet je toch ook niet meer waar je moet kijken voor hulp! Er zouden honderden mannen (ook in verschillende steden, begreep ik) bij betrokken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Walgelijk vind ik dit gedrag! Ook ik heb me er mateloos over opgewonden. Ik ben van dezelfde generatie, ook gestreden tegen geweld tegen vrouwen!
    Hopelijk komen er niet meer uitbarstingen van dit soort gewelddadig door groepen mannen!
    Misschien moeten vrouwen ook in groepen optreden en flink om zich heen meppen? Ik heb lang geleden op zelfverdedigingscursussen gezeten en geleerd hoe je gericht (op de meest pijnlijke punten) van je af moet meppen en schoppen. Als vrouw alleen begin je niet veel tegen een groep, maar in een groep kun je terugslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Zuinigaan, idd. Die cursussen worden vast nog gegeven. Het is een betere tip dan van de burgemeester van Keulen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waar ik helemaal pisnijdig van werd was de reactie van de vrouwelijke burgemeester van Keulen een paar dagen later...vrouwen werd geadviseerd om een armlengte afstand te houden.....pardon al lopen ze naakt op straat zonder toestemming blijf je eraf. grrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Bieke : de VROUWELIJKE burgemeester van Keulen is een tijd geleden neergestoken door tegenstanders van het vluchtelingenbeleid. @Yelena Yeli en anderen : waarom denken jullie toch dat de vluchtelingen extreme moslims zijn die waarden a la isis hebben ? Waarom denk je dat die mensen hun land ontvlucht zijn ? Lees vooral de Volkskrant van vandaag met verhalen van vluchtelingen die hier vrijwilligerswerk doen.'Verder hoop ik dat de daders snel gepakt worden en hun verdiende straf krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ConsuminderSingle Loudi heeft hier een punt. De burgemeester is aangevallen geweest. Het praat haar advies niet goed. De mannen moeten zich inhouden. De cursus die Zuinigaan deed werd veel gegeven aan vrouwen. Deze werd gesubsidieerd. Iedere vrouw kon hem volgen. Deze cursussen moeten opnieuw gegeven worden.

    @Loudi een heel goed artikel in de Volkskrant. Ik had graag de reacties van overwegend mannelijke vluchtelingen willen lezen waarom zoveel vrouwen en dochters niet meegevlucht zijn.
    Het zou ook prima zijn als er meer te doen is voor de asielzoekers. Van stilzitten zonder uitzicht op betere tijden daar wordt niemand beter van.
    Die inburgeringscursussen en taallessen zouden een prima middel zijn. Meteen mee starten. Dat geeft uitzicht en zal de problemen voor homofielen en christenen in de AZC's verbeteren. Als er al zoveel geld wordt uitgegeven kan dat er ook wel bij. Deze cursussen bieden toegevoegde waarde, ook als blijkt dat ze niet kunnen blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben ook heel boos. Al wil een vrouw in haar bikini over straat, ze hebben met hun poten van een vrouw af te blijven. Ik word er werkelijk waar kotsmisselijk van dat we rekening moeten houden met andere culturen TEN KOSTE VAN ONZE VRIJHEID. Ik denk dat de politieke correctheid te ver is gegaan, eigenlijk al jaren geleden is het fout gegaan. Als je je als vrouw niet eens meer veilig in een drukke menigte kan begeven dan zijn er grof grenzen overschreden. Die grenzen moeten weer heeeeeeel duidelijk aangegeven worden. Desnoods met behulp van het leger. En dan niet zo'n flutstrafje van twee uurtjes plantsoenen schoffelen in het park maar een hele vervelende straf, waardoor een heel duidelijk signaal wordt afgegeven naar de maatschappij welke regels er in het westen gelden en dat als je je er niet aan wenst te houden, er sancties tegenover staan.
    Er zijn toch ook camera's op de verschillende pleinen in Duitsland? In de Duitse opsporing verzocht uitzenden die beelden. En daders flink straffen. Zijn ze helemaal gek geworden! Wanneer worden de politici en rechters eindelijk eens wakker?
    Die burgemeester uit Keulen is ook wel lekker makkelijk zeg. Die neemt dus ook al niet haar verantwoordelijkheid.
    Om te kotsen. Ben zelf jaren geleden verkracht en merk dat het me nog steeds heel hoog zit. Maar o wee als je je als vrouw verdedigt, dan heb jij het gedaan. Ook als je je niet verdedigt heb je het gedaan. Zo van je zal het wel uitgelokt hebben.
    Ik hoop echt dat hier heel maar dan ook heel streng tegen wordt opgetreden. En dat de rest van de fatsoensnormen ook heel duidelijk weer onderwezen worden. Zou goed zijn voor alle burgers van een verhardende en individualistische maatschappij!
    Wanneer staat er een jong iemand op in de bus om een ouder iemand te laten zitten? Wie helpt de stoep vegen als het heeft gesneeuwd van de oude of gehandicapte buur?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is al jaren aan de gang. Joden met een keppeltje, homo's en vrouwen worden op straat in Amsterdam lastig gevallen. In Nederland mocht je altijd kritiek hebben op de katholieke kerk. Indien je nu iets zegt over de islam wordt je uitgemaakt voor islamofoob, racist of fascist. Ik maak me grote zorgen. In AZC's worden homo's bespuugd en mishandeld. Zij worden overgeplaatst naar andere locaties. De omgekeerde wereld, net als dat de vrouwen in Keulen afstand van mannen moeten houden. Dit zal de komende jaren alleen maar erger worden. De islam wordt door extreem links beschermd en krijgt daardoor steeds meer macht.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik denk dat dit ergens anders georganiseerd is, met als signaal aan westerse vrouwen dat ze terug moeten naar de keuken.Dit is al héél lang aan de gang. Ik woon in hartje Parijs en zie deze ontwikkeling al meer dan 30 jaar.Al die mannen die tot voor kort omringd waren door schuwe vrouwelijke wezens in vormloze kleding zijn opeens omringd door meiden in strakke broeken, hoe ga je daar mee om? En hoe komt het toch dat de derde generatie nog steeds beter arabisch dan frans of nederlands of duits spreekt? Ik ben 69 jaar en voor de duivel niet bang, maar voor de gérontofiel die me ooit zal belagen heb ik altijd een hoedenspeld van m'n oma in m'n zak en ook een fikse sleutelbos.Er wordt hier altijd nog besmuikt gelachen om feminisme, maar ik stop ze geld toe, meer dan ooit noodzakelijk! Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Loudi, ik zeg dat ze geen idee hebben wie er achter zitten, Maar dat het geen vluchtelingen zijn... dat is wat ik zeg.. de waarheid mag gezegd of niet... is de politiek er alleen maar op uit om politiek correct te zijn .. ik vrees met grote vreze dat wij onze levensstijl steeds meer moeten gaan aanpassen ... cursus voor mannen om die omgangsvormen te leren? waarom moeten de vrouwen zich leren verdedigen? omdat de kans op aanvallen zal gaan toenemen. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zou een gepaste en doeltreffende straf zijn vraag ik me af.

    de opvang zit vol met testosteronbommen met een andere kijk op de vrouw.
    Ik heb ook enorm te doen met de meer beschaafde mannen die hier nu mee geassocieerd worden terwijl ze nooit zoiets zouden uithalen.




    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zeker kunnen het vluchtelingen zijn, dat ontken ik niet, waarom zou ik. Zoooo jammer dat de goeden onder de kwaden lijden..Ik hou er niet van als mensen alles maar over 1 kam scheren, zeker niet nu het onderwerp 'vluchtelingen' toch al zo beladen is. Over het advies van de burgemeester, misschien ongelukkig, maar ik zou in ieder geval niet dicht bij groepen mij onbekende mannen gaan staan, indien mogelijk. En nooit zou ik mijn levensstijl aanpassen...waaraan trouwens ? Dit hele onderwerp is ongelofelijk complex, emoties lopen hoog op en vaak worden kreten overgenomen. Mensen durven niet eens meer voor hun mening uit te komen op zgn voorlichtingsavonden, waar de schreeuwers het voor het zeggen hebben. Bedreigingen zijn aan de orde van de dag.. is dit Nederland ?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Loudi, je hebt helemaal gelijk, behalve dit: Je zou ook in de buurt van groepen mannen moeten kunnen staan. Dat is nou net het punt. Ongeacht ras of wat dan ook, zouden vrouwen overal op ieder tijdstip over straat moeten kunnen gaan. Dit heeft niets met ras te maken.
    Onlangs vertelde een broer aan de historische vereniging een verhaal over destijds, toen hij Marokkanen en Turken voor hen had werken in de kas. In die tijd kon en mocht hij nog taalgrapjes maken met het woord Allah er in, het was echt grappig. Nu mogen dit soort taalgrapjes niet meer,
    Die cursussen vrouwen zelfverdediging zouden terug kunnen komen met veel subsidie. Dat was echt een goed ding,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is jammer dat de discussie nu aan het ontstaan is of het nu wel of geen vluchtelingen waren. Dat doet er niet toe. Echt niet.

    Wel is het dus al onomstotelijk vastgesteld dat het om mannen gaat met een Noord Afrikaans uiterlijk gaat.
    Die mannen zetten hiermee hun hele cultuur te kijk. Lokken hiermee racisme uit. Bevestigen hiermee zelf onze vermoedens, om ze niet gelijk vooroordelen te noemen. Heel veel vrouwen zullen nu anders reageren als er een groepje mannen uit die omgeving in haar buurt komen. Eer we deze gevoelens van onveiligheid kwijt zijn, is er al weer heel wat tijd en leed voorbij gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Allen, vandaag was ik in Tanger Marokko. Een heel lange dag. In Tanger staat een synagoge en er is een RK kerk. Ik hoop dat de christenen en joden zich veilig voelen in Marokko.
    Het was een leuke dag veel mensen gesproken alle nationaliteiten enz.

    BeantwoordenVerwijderen