vrijdag, januari 22, 2016

Overstappen met energie is een financieel feest

Getwijfeld of ik weer zou overstappen van nu groene energie van Qurrent naar groene energie van Nederlandse Energie Maatschappij. Het jaarlijks overstappen voelt  als ontrouw aan de energieleverancier, die verder goed zijn werk doet.  Maar het is toch een zakelijke transactie  en met een overstappremie van 265 euro komt het totale bedrag op 461 euro. 

Het totale bedrag komt vast nog veel lager uit, omdat ik geen slimme meter heb. Dan ben ik totaal 320 euro kwijt per jaar. Dat is 27 euro per maand!!! 

Groene energie nam ik. Het verschil tussen grijze en groene stroom is €18,01 op jaarbasis. Grijs is niet mijn kleur en grijze stroom voelt niet goed. Mijn haar laat ik iedere vijf weken bij iemand op de hoek van asblond naar  licht donkerblond verven.  

De eindafrekening is nog niet rond van Qurrent, maar ik heb goede hoop dat ik niet hoef bij te betalen.  Mijn verbruik is 143 kWh en 704 m3.



4 opmerkingen:

  1. Dat lage stroomverbruik is vanwege de zonnepanelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zuinigaan, inderdaad, ik saldeer met de oude zwarte meter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. NL.E is een van de weinige maatschappijen waarbij het niet uitmaakt of je een slimme meter hebt. Ze salderen eerst de ruurste stroom en dan pas de nachtstroom.

    De administratie is ook prima, alleen de klantenservice is in handen van warhoofden. Maar met een beetje mazzel heb je daar nooit mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Christina. Klopt. Weet ik uit ervaring. Zo vaak al overgestapt. Nu voor de tweede keer.

    BeantwoordenVerwijderen