zaterdag, februari 27, 2016

De WOZ belasting is binnen

De aanslag gemeentelijke belastingen en de waterschapsbelasting is binnen. Het te betalen bedrag is gelijk aan vorig jaar. €1.017 euro. Dat is prettig dat het bedrag gelijk is gebleven.
Meerpersoonshuishoudens betalen 250 euro meer.


Ik heb een hekel aan het betalen in termijnen van dit bedrag. Ik betaal het in een keer. Waarom ik een hekel heb aan de maandelijkse afschrijvingen? Het maandelijkse bedrag is hoog. Ik zie het als een hoge boete waar ik totaal geen inbreng in heb. In excel plaats ik de bedragen die worden afgeschreven en dan erger ik me tien keer aan dit bedrag. Als we nu nog een rente van 4 of 5 procent per jaar zouden krijgen, dan zou ik er anders over denken.

Nu zeg ik: 'hulppakee weg' en maak het bedrag in een keer over.

Hebben jullie de aanslag al binnen ?

9 opmerkingen:

  1. Ja, ook vandaag. 996,52 euro. Ik betaal wel in termijnen. Staat al in excel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die er hier ook 660 en ik betaal in 1 keer ben ik er vanaf en hoef ik niet ergens iets te bewaren en/of in te vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat veel! Ik betaal ook in 1 keer. het moet toch en ik heb het apart staan .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Gewoon vlijtig, heerlijk om overzicht te hebben.

    @Lot wat een heerlijk bedrag. Zodra je even buiten de Randstad bent is het altijd voordeliger.

    @Anoniem, dat is slim.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 791 euro, ik betaal in termijnen, doe ik al jaren met de gemeentelijke heffingen. Was minder dan ik had verwacht (eerste jaar met een koophuis dus ruim begroot)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is de aanslag gisteren binnengekomen. Nog geen 270 euro, te voldoen in 10 termijnen.
    WOZ is gestegen van 83.000 naar 97.000 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Het rijke wijf, schijntje en je hebt er een groot huis voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier 755 euro. Ik betaal beide in termijnen, de gemeente in 10x en het waterschap in 9x. Ik vind het prima zo. Korting krijg ik toch niet als ik in 1x betaal en zo loopt de betaling mooi gespreid.
    Het waterschap betaal ik vanaf juni t/m februari en de gemeente betaal ik vanaf februari t/m november.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, zo kan het ook. Ik ben blij als ik dat bedrag het hele jaar door niet zie. Bovendien is de rente weinig.

    BeantwoordenVerwijderen