zondag, februari 07, 2016

Eneco's Kleine Warmtepomp aanbieding bekeken

Eneco komt met een kleine warmtepomp die door Inventum gemaakt wordt. De warmtepomp is klein (57 * 50 * 50 cm) en kost na installatie en subsidie slechts 1000 euro. en bespaart 60% gas.

Inventum vertelde mij vorige week per mail dat dit apparaat alleen voor Eneco gemaakt is. De warmtepomp haalt de warmte niet uit de bodem. Het haalt de warmte uit het huis. 


Nadelen om via Eneco de warmtepomp te bestellen zijn er vele:

  1. Eneco is niet een fijne leverancier. Ik kan dit onderbouwen, door teleurstellende ervaringen bij mijn vorige werkgever.  Ik adviseer Eneco dan ook niet aan als energieleverancier.  Inventum adviseert de warmtepompen te kopen via uw energieleverancier. Een jarenlang contract voor  energie zonder via  concurrerende prijzen? 
  2. De Volkskrant rekende het voordeel uit. De gunstigste terugverdientijd in jouw huis met mechanische ventilatie is 4 jaar.  Eneco berekent servicekosten. De terugverdientijd wordt dan 7 jaar, 
  3. Als jouw huis al een warmteterugwinstallatie (WTW) heeft dan heeft het plaatsen van deze warmtepomp geen voordeel. Inventum heeft een nieuw klein apparaat ontwikkeld dat 100% energie uit de woning terug wint. Mocht jouw WTW of balansventilatieapparaat vervangen moeten worden, kun je deze overwegen.
Tips:
Wil je toch een warmtepomp à la Eneco? Bestel deze ergens anders. 

3 opmerkingen:

  1. Had inderdaad al wat over deze pomp gelezen en het leek me wel wat.

    Ik heb rare ervaringen met het door jou genoemde energiebedrijf, tot 2 maal toe geprobeerd om klant te worden, maar dat is (misschien wel gelukkig ook) niet gelukt, erg bizar. Via hen zou dus voor ons ook geen optie zijn. Zo'n pomp zal tzt toch ook wel via de cv-instalateur aan te schaffen zijn.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @N. Dat bedoel ik. Het bedrijf waar ik werkte had honderden aansluitingen. Soms kwam er een nieuwe aansluiting bij! Dan kon je touwtrekken. Ik herinner me dat ik na mijn werk dan langs die 'nieuwe aansluiting' langsreed. Creditnota's van oneigenlijke afrekeningen verkeerde meterstanden. Idioot gewoon,
    Investeren in personeel is een must. Als je alles volgens procedures doet en automatiseert om personeel te sparen, moet je wel zorgen dat er personeel is die beslissingsbevoegdheden heeft. Dat was er niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoiets lijkt me op zich wel wat, maar ik zou niet gebonden willen zijn aan een bepaalde leverancier. Ik heb geen ervaring met Eneco, maar om eerlijk te zijn trekt het me ook niet echt.

    BeantwoordenVerwijderen