vrijdag, februari 26, 2016

In februari houdt iedereen geld in plaats van dagen over


Iedereen met een maandsalaris heeft in de maand februari meer geld over dan dagen.

Het Nibud heeft, echt waar uitgerekend hoeveel kosten je voor deze schrikkeldag maakt.
De verrassing? Een groter huishouden maakt meer kosten tijdens een schrikkeldag dan een eenpersoonshuishouden.

Het bericht is in alle media gekopieerd, alsof het een wereldwonder is. 

Ik vind het bericht een onzin bericht. Mogelijk dat het komt, omdat mijn hoofdinkomen, de WW, bij mij iedere vier weken wordt uitgekeerd. 
Dan krijg ik nog wat ABP en een ietsiepietsie levensverzekering. 
Leuk dat ik drie keer per maand of zo een bedrag naar de spaarrekening kan overmaken. 
Als  consuminderaar hou je altijd geld over in plaats van dagen.

Het lijkt wel of het Nibud om werk verlegen is. 

Anyway ik ben padden aan het redden, die van de ene sloot naar de ander willen. Ik heb me aangesloten bij de hulptroepen van het 'help de paddenlegioen'. 

3 opmerkingen:

  1. Haha. Ik dacht hetzelfde toen ik het nieuwsbericht hoorde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, hadden ze niets beters te doen? Misschien gaan ze dat straks ook doen bij april, juni, september en november, dan telt een maand maar 30 dagen.
    Overigens heb ik vooral in maart voordeel van de korte februarimaand. Mijn salaris wordt uitbetaald rond de 25e. De tussentijd na 25 februari is altijd het kortst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had ook geld over!!! Ik pin elke maand het bedrag dat ik "mag" uitgeven aan boodschappen en vermaak. 70 euro gaat mee naar de volgende maand dus dat pin ik dan weer minder!

    BeantwoordenVerwijderen