woensdag, februari 24, 2016

Stomme boete is kwijtgescholden


Hè, he, eindelijk een einde aan de boete die ik kreeg, omdat een andere man met  mijn originele kentekenplaten op de A4 reed.

Op kerstavond 2014 werden mijn kentekenplaten gestolen. Op 1e kerstdag zoemde mijn telefoon onophoudelijk, terwijl ik met een zus de film Exodus in Pathe Den Haag bekeek. Met de scooter reed ik naar de bioscoop, want wat is er nu fijner dan een leuke route en geen parkeerkosten op de koop toe?
Na de film bekeek ik de telefoontjes, en luisterde ik de voicemail af, die zowel mijn buurman alsook de politie had ingesproken.
Ik had niet eens in de gaten gehad dat de kentekenplaten ontbraken op de auto.

Voordat de boete arriveerde, had ik al meerdere malen de politie aan de deur gehad. Pas na de boete begreep ik dat de RDW de administratie niet op orde had. De vraag is waar het verkeerd ging, bij de kentekenplatenmaker die op zaterdag derde kerstdag de kentekenplaten afleverde of aan de administratie van RDW die de platen niet in de systemen had verwerkt.

Dus gaf ik het zelf door aan de RDW, na ontvangst van de boete. Een reden voor het OM @#$$%3!Grr dat ik de nieuwe kentekenplaten pas doorgaf na ontvangst van de boete. Ja, ja, heus. Koeien. Ze gingen niet akkoord.  Niet alleen dat, ik had een bewijs van een sauna dat ik daar die bewuste dag had doorgebracht.

Hierna ging ik in beroep en haalde zelfs een kopie van de factuur van de kentekenplatenhandel op dat ik op 26 december 2014 nieuwe kentekenplaten had gekregen. Natuurlijk had ik eerder al de factuur van de garagist er aan toegevoegd..  Ik voegde nog een foto van mijn auto in de sneeuw er aan toe. Op 26 december was het begonnen te sneeuwen.
Maar ja, als je ook zoveel boetes hebt en koeien die al die informatie moeten lezen. Tja, dan zeg je gewoon. Zoek het uit.
Ik kreeg bericht dat ik in de rechtbank in Den Haag mijn stukken in kon komen zien. En wat stond er op het adviesformulier?  Beslissing van de officier van Justitiein kantonfase : "Bekrachtigen".

Nadat ik vandaag nogmaals benadrukt heb, dat ik daar niet reed en dat de administratie van het RDW verbeterd moet worden, ben ik heen gegaan. De rechter deelde mij mee, dat ik de boete niet hoefde te betalen. De 'mevrouw; van het OM zocht na de uitspraak in haar stukken en had het lef te zeggen dat ik er toch had gereden. Na nog even gewacht te hebben, zei ze: 'ja, het staat er'. Het betekent dat het OM helemaal niet de stukken die jij per post hebt meegestuurd inkijkt. Helemaal niet.

De politie heeft de steeldief in augustus gepakt en ik ben toen 's avonds naar het politiebureau gegaan om mijn digitale aangifte te ondertekenen. Hierna ontving ik een verzoek om de gemaakte kosten te verhalen op de man. Ik deed het niet. Het had mij 20 euro gekost. De kosten voor de boete en de postzegels en de kilometers naar Spijkenisse en het gezeur, die kon ik niet op hem verhalen. Die kosten zijn ook niet te verhalen op het OM. Bovendien valt van een kale kip niet te plukken. Ik wilde ook niet aanwezig zijn in december 2015 bij de rechtszaak in Rotterdam.

4 opmerkingen:

  1. Hèhè, gelukkig kun je nu deze gerechtelijke dwaling achter je laten! Het heeft lang genoeg geduurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PFff... wat een verhaal zeg! Met recht een gerechtelijke dwaling, als ik het zo lees. Fijn dat het nu weer rechtgetrokken is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De energie alleen al die het je kost. Dit had helemaal zover niet hoeven komen, als ze de moeite genomen hadden om jouw ingezonden stukken beter te bekijken.
    En daar gebruiken ze onze belastingcenten voor !!
    Fijn voor je dat je in het gelijk gesteld bent.

    BeantwoordenVerwijderen