vrijdag, februari 12, 2016

Teken de petitie op Amnesty

Een goed ding in de deeleconomie, is geven en ontvangen. Ook als het niet om geld gaat maar om geven om elkaar.  Aandacht en betrokkenheid. Dat maakt het leven mooi.

Sinds enkele jaren ontvang ik e-mails van Amesty met een oproepvoor een urgent probleem.
Zo ontving ik vandaag een vraag of ik wilde tekenen voor en Palestijnse dichter en kunstenaar Ashraf Fayadh die op 2 februari tot acht jaar gevangenis en 800 stokslagen werd veroordeeld voor afvalligheid.
Hij was in 2013 al opgepakt en vorig jaar ter dood veroordeeld. Deze straf is nu omgezet in een achtjaar durende gevangenisstraf plus stokslagen omdat hij kritiek op het Moslim geloof uitte en daarmee atheïsme zou verspreiden.  Ook werden er foto's van vrouwen op zijn telefoon gevonden.

Regelmatig stuurt Amnesty mij een e-mail met het verzoek tot het tekenen van een petitie voor allerlei zaken. Vrijwel altijd teken ik.

Voor de acties van Amnesty meldde ik me HIER aan. Je kunt Amnesty een gift geven, meedoen met spoedeisende acties of een handgeschreven brief in een minder spoedeisende actie.

Doe je ook mee?


1 opmerking: