zondag, februari 21, 2016

Windstoten zijn vervelend

Die windstoten zijn pittig. De westenwind en de laatste dagen zuidwesten wind, windkracht 7 en 8 bij IJmuiden. Die wind zou geen ramp zijn wanneer de wind zonder windstoten blaast.
Ik zeg altijd maar, op regen kun je je kleden, maar aan harde wind kun je niets doen.

Vaak ga ik over een weg, zonder verlichting met een sloot links en een sloot rechts, terwijl de zijwind met de windstoten tot 80 km mij proberen van de weg naar de sloot probeert te drukken. Dan heb ik het nog makkelijk. Ik hoef niet te fietsen maar scooter. Toch sta ik soms even stil terwijl ik moed verzamel om door te gaan. Een tijdje terug, toen het overdags zo hard woei, dat de vliegtuigen forse vertraging opliepen, ben ik zelfs halverwege terug naar huis terug gegaan. De koplamp van de scooter verlicht niet optimaal.

Vanavond was ik het zo zat, dat ik me onderweg voorstelde dat ik voortaan geen vrek meer ben en de hele dag de auto in de parkeergarage zet. Ik stel me dat zo voor, maar gelijktijdig weet ik van mezelf dat een dag lang parkeren in een parkeergarage niet bij mij past. De volgende keer sukkel ik dan maar weer van links naar rechts op de donkere weg.

Zijn jullie die wind ook zo zat?

4 opmerkingen:

  1. Ja, ook omdat ik dan ook elke keer koppijn heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vreselijk , m'n zoon die elke dag op de fiets naar school moet fietsen kilometers lang, ook nog met een superzware rugtas op z'n rug! Ja die wind is echt ruk ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou vooral omdat het zo'n herrie was in huis. Alles piepte, steunde en kraakte en je voelde echt de klappen tegen het dak. Ik hoop dan altijd maar dat er niks kapot waait. Nu is het weer heerlijk stil buiten, ik hoef er niet uit trouwens want ik werk vandaag thuis. Dat is heel lekker want ik doe hier evenveel in 6 uur als een hele werkdag op kantoor. Ga ik wel achter elkaar door en geen collega's die tegen me aan kleppen. Dat mogen ze morgen weer. :) Een fijne dag. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er op zich niet zoveel last van, maar knijp 'm wel een beetje met de bomen om mijn huis. Dus wat dat betreft ben ik ze zeker zat.

    BeantwoordenVerwijderen