dinsdag, maart 01, 2016

Cosmetische chirurgie als je gezien wilt worden

Zonder haarverf en botox ben je nergens. Je wordt niet gezien. Vooral vrouwen moeten het ontgelden. et uiterlijk van Eva Jinek is vaak  in het nieuws geweest, over van alles, terwijl ze een mooie vrouw is.  Gebruikt ze wel of niet botox is de grote vraag.

Over haar tegenhanger Jeroen Pauw, wordt niet gesproken. Het is kennelijk niet belangrijk wat hij met zijn uiterlijk doet. Zo zie je maar dat mooie vrouwen het lastiger hebben dan mannen.

Mannen doen wel degelijk wat aan hun uiterlijk.  Overduidelijk dat Gerard Joling niets nalaat om zijn uiterlijk te verfraaien. Zelfs Mick Jagger verft zijn haar. Hillary laat haar uiterlijk niet aan het toeval over.  Ze moet ook wel. Goed overkomen is een vereiste. Je hebt gemakkelijker overwicht.




In de Volkskrant van vandaag ging het over botox. Gisteren werd bekend dat de chirurgen in het Erasmus MC een opleiding krijgen in het verrichten van verfraaiingen. Het botoxen is niet in een workshop van een paar uur te krijgen. De vraag is groot naar het verfraaien van het uiterlijk. Nagelstudio's zijn populair.

Het is moeilijk om de top te bereieken. Uiterlijk is voor een ICT-er minder belangrijk, dan voor een CEO van grote onderneming.

De vraag is in een arbeidsmarkt waar het voor vrouwen en mannen van 40+ moeilijk is om aan een baan te komen is een goede uitstraling iets dat niet zomaar voldoet. Daar moet een handje bij geholpen worden.
De vraag of cosmetische aanpassingen normaal worden.  Kom je nog wel aan een baan zonder aanpassingen. Met een verzorgd uiterlijk heb je meer overwicht, maar moet daar ook nog cosmetische cirurgie bij komen?

Ik vind die lange nagels uit de nagelstudio's onnatuurlijk en niet mooi. Ik hou van verzorgde handen, zonder rouwrandjes. Ik verf mijn haar iedere vijf weken, met tubes zoals de kappers die ook gebruiken. Botox? Nou nee. Mijn levenswijze en manier van leven mag in mijn gezicht te zien zijn. Een verzorgd gezicht en ik ga regelmatig naar de kapper. In mijn beginjaren van dit blog liet ik het lang groeien. Dan hoefde ik minder vaak naar de kapper.  Dat bleek niet zo te zijn. Ook lang haar moet verzorgd worden.

2 opmerkingen:

  1. Een verzorgde uitstraling geeft wat mij betreft idd een positieve indruk, hoewel iedereen vaak wel een iets andere opvatting heeft van wat 'verzorgd' is. Cosmetische chirurgie zou ik niet zo snel doen. Misschien als ik ergens last van kreeg, maar dan is het ook niet echt cosmetisch meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan mijn gezicht geen gepruts, ik verzorg mijn huid goed en leef gezond en ouder worden hoort er nu eenmaal bij. Ik zie veel bekende mensen waar ik me na een cosmetische ingreep oprecht afvraag wat ze in hemelsnaam met hun gezicht uitgespookt hebben, zoals L.inda de M.ol en dokter D.een. Ik moet zeggen dat het bij H.illary uitermate geslaagd is, een prettige uitzondering.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen