zondag, maart 06, 2016

De populaire soap House of Cards

House of cards de soap over intriges en manipulatie rond de gouvernementen en president van de VS kent vele kijkers.
De vele Netflix kijkers kennen deze soap. Als je Netflix hebt, kijk je House of cards.

Ik heb geen Netflix, ik heb al meer dan tien jaar een Pathe abonnement. Vaak genoeg ga ik naar de film. Soms te vaak en dan ga ik een tijdje niet.dan ben ik overvoerd met films.

Maar House of cards kun je gewoon in de videotheek huren. Ik betaalde voor deel 1 met vele afleveringen op vier dvd's  4 euro.  Deel 1 mag ik een week houden en dat is lang genoeg om ze allemaal te bekijken.
Inmiddels heb ik twee dvd's bekeken. Het is een prachtige serie met de hoofdrolspeler Frank Underwood en zijn vrouw en een journaliste en nog vele anderen. Goed acteerwerk en de achterbaksheid van Frank Underwood en zijn omgeving laten zien hoe je een deal maakt, maar ook hoe het totaal verkeerd kan gaan.

Ik ga de overige delen ook huren.


8 opmerkingen:

  1. Voor €8,- per maand kun je heel veel films en series kijken. Suits, Rita, Call the midwife. Ik heb van allemaal al genoten. Op je tablet onderweg kun je ook kijken. Als je maar internet hebt. Als je met iemand samen kan doen, dan heb je voor €4,- onbeperkt toegang. Het lekkee is dat je de deur er niet voor uit hoeft. Ik zou het denk ik omdraaien. Netflix abonnement en een enkele keer naar de bioscoop. Bij de bibliotheek kan je ook films en series lenen voor weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Herminez, leuk dat het zo goed bevalt. Ik heb bij naar de film altijd het gevoel dat ik er uit ben. Als jullie dichter bij de bios wonen, dan zou je vast vaker kunnen gaan. Maar misschien is het niet leuk om 'gezien' te worden in de bios. Soms zie ik wel drie films achter elkaar en dan een week niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kiezen voor netflix. Geen gewone tv. En geen andere tvkijkmanieren.
    Lenen bij de bieb kan. Moet ik wel naar de grote bieb 20 km verderop, met betaald parkeren.
    Videotheek is opgeheven. Dichstbijzijnde 20 km, ook met betaald parkeren.
    Dichtstbijzinde bioskoop, je voelt het vast al aankomen. 20 kilometer verderop, betaald parkeren. Even naar de film met zijn tweeen..
    Laatste keer dat we dat deden is drie jaar geleden.
    7 liter brandstof. Benzine bijna 15 euro. Plus slijtage..
    Twee kaartjes, 26 euro zoveel graag.
    Cola voor vier euro? Ik neem wel een slok water in de wc.
    Zitten we eindelijk in de zaal, is het er een teringbendeGemorst bier, m&m's, kots, lege verpakkingen.
    De hele film liepen mensen heen en weer. Steeds mobieltjes die afgaan. Mensen die een mobiel omhoog houden voor een foto. Gegooi met etenswaar. Continue geklets. Zit je eindelijk in de film, zijn de zakken popcorn leeg, ja hoor pauze, iedereen nieuwe voorraad.
    Ga je na de film je parkeerkaart betalen komt er nog even 20 euro bij.
    Wij besloten in de auto op de terugweg dat we liever voor 100 euro netflix hebben en af en toe een dvd kopen of lenen bij vrienden. De bioscoop heeft zijn magie verloren wat ons betreft.
    De keer ervoor waren we nog niet getrouwd en kostte een kaartje op de premiere 9,50.. En afgezien van een pieper van een arts, een beker cola die omviel en een zak m&m's die tijdens de film opengescheurd werd was het er muisstil.

    Vrienden van ons zijn dol op de bioscoop. Ga lekker ik pas wel op de kinderen, boek mee, fijn een avond op mijn gat zitten. Met drie kinderen die natuurlijk een halfuur te laat gaan slapen, en ook nog een glas fanta krijgen als papa en mama net de deur uit zijn en die ik daarna zelden weer beneden heb of hoor. Ziek, ongelukjes, nare dromen komen zelden voor en iedereen is tevreden.

    Als je geniet van de bioscoop, genietervan. Ik geniet van drie uur wandelen en dan een kop koffie en ov naar huis.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de eerste drie seizoenen ook gezien. De derde vond ik wat zwakker, maar ik ga zeker weer zitten voor seizoen vier. Via Netflix, want dat heb ik toch. Videotheken zijn hier niet en voor een bioscoop moet ik ook tenminste 20 minuten rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Briljante serie, ik zou het toch echter geen soap willen noemen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Petra, in jullie geval zou ik beslist bij Netflix blijven. Ik betaal geen parkeerkosten. Ik scooter een vrijwel stoplichtvrije route.
    Als ik niet zo centraal zou wonen, zou ik absoluut voor Netflix kiezen en misschien ook wel voor Pathé thuis.

    @LLmM, Ik woon dan toch wel in de dure bebouwde randstad. Het heeft zijn nadelen, alles is duur, maar het heeft ook zijn voordelen. Deze videotheek bestaat dan nog. Ze verkopen ook snackspullen en tabak. Ik hoop dat ze overleven. Ik kwam er al jaren niet meer.

    @Ineke, Een serie dan, maar geen documentaire.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook wij hebben geen videotheek meer, dus da's geen optie. Ik heb wel het een en ander gedownload in t verleden. Maar de bios is echt belachelijk duur tegenwoordig. Als we met zn drietjes gaan ben ik alleen al 30 euro kwijt aan de film. Komt er evt nog een drankje bij of wat popcorn, dan loopt het helemaal uit de hand.

    Wij doen ook weleens een film-avondje thuis. Gordijnen dicht, popcorn maken, op de bank kruipen met zn allen en kijken maar. Ook gezellig voor een fractie van de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Anoniem, Zeker. Ik heb een unlimited card. Alle films in alle bioscopen kan ik zien voor €19,00 per maand. Ik haal dit bedrag op mijn sloffen.

    BeantwoordenVerwijderen