dinsdag, maart 15, 2016

Hop de volle mep gemeentelijke belastingen betaald

Ik vind die maandelijkse incasso's van gemeentelijke belastingen erg vervelend. Het hebben van een saldo op de spaarrekening maakt me nauwelijks rijker.  Gisteren betaalde  ik via Ideal het totale bedrag van  €1.011,77 in één keer naar de Regionale Belasting Groep. Huppekee, weg er mee, zei ik er bij.   
De watersysteemheffing, zuiveringsheffing, OZB, rioolheffing en afvalstoffenheffing is weer voldaan voor het hele jaar.
Mijn bankrekening is een stuk lichter, nog geen €200 resteert op de betaalrekening met bijbehorende spaarrekening bij de ASN bank. Morgen komt er de vierwekelijkse bedrag van het UWV er weer bij en dan spaar ik weer verder.

Mijn vaste lasten betaal ik via de ASN bankrekening.  Alles wat ik moet betalen door verplichtingen die ik ben aan gegaan, plus reserveringen, betaal ik via de vaste lasten rekening.  Kwestie van alles bij elkaar optellen, delen door 12 en een beetje extra voor prijsstijgingen en onverwacht.  De reserveringen en te betalen aan de fiscus staat bij elkaar in één pot bij de Leaseplanbank.
Mijn gezondheidskosten die niet in de basisverzekering vallen, zijn nogal pittig. Mondhygiëniste vier keer per jaar en de tandarts slechts één keer per jaar. De NTTT arts twee keer per jaar en een pittig bedrag aan supplementen. Ik vaar daar wel bij.

Alle privé uitgaven gaan via de ING bank. Daar komen mijn bijverdiensten ook op binnen.  Mijn maandelijkse inkomsten ABP en lijfrentepolis komen binnen bij ASN. Het is dan toch wel wat heen en weer schuiven.

De reserveringen voor auto, momenteel 10.000 staat op de bijbehorende spaarrekening van Moneyou, die gekoppeld is aan de ING. Niet logisch, want auto is een vaste last. Maar ja, soms doe ik ook onlogische dingen. Ik ben ook maar een mens en geen computer of een spreadsheet.
Ik hou wekelijks 100 euro aan op de ING rekening.  De Bijenkorf creditcard heb ik pas onlangs omgezet naar de incasso van de ING, dit was eerder nog bij de ASN-bank.  Ik betaal de boodschappen bij Jumbo met de creditcard. De gespaarde punten probeer ik jaarlijks te verzilveren bij de Bijenkorf door daar één top bh van te kopen.

Afgelopen week merkte iemand op dat ik het toch maar gemakkelijk deed met mijn WW inkomen.  Deze man is een paar jaar terug voor 50% ontslagen bij zijn werk in de psychische gezondheidszorg. Moest hij vroeger vijf gesprekken per dag doen. Tegenwoordig is dit verdubbeld en dankzij deze efficiëncy, werd hij voor 50% ontslagen. Hij heeft een werkende vrouw en een 12 jarige zoon.  Hun huis is groter dan die van mij en net gekocht voor de huizenbubbel.
Ik vertelde hem dat ik budgetteer en dat dit makkelijk kon. Hij had eerder gevraagd of ik al wat van de stamrecht BV had gepakt. Niet dus.



6 opmerkingen:

  1. Ik wist niet datje bij de jumbo met creditcard kon betalen. Goeie tip! Ben dol op bijenkorfpunten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, ik ga wekelijks naar de pick-up service. Misschien werkt dat iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hoop! Hier liggen die lasten ongeveer €400 lager... Maar ik ga het gewoon in 10x betalen, dat kost me al genoeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben tegen een blog aangelopen die ik erg leuk vind. een 'lady trucker' uit Engeland die leeft van haar pensioen en maar de helft opmaakt. Heel leuk en leerzaam om te lezen. Te vinden op meanqueenlifeaftermoney.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de gemeentebelasting ook ineens betaald. Wel 400 Euro minder dan jij, dat scheelt. We krijgen precies dat bedrag ook terug van de belasting, het voelt dus even iets minder erg. Altijd weer blij als 't maar betaald is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij betalen de gemeentelijke lasten in acht maanden. Net als jij lijkt het me wel wat om het in een keer te betalen. Bij ons gaat het om een dikke 1300 euro. We hebben een vrijstaande woning en de waterschapslasten zitten er al bij in.

    BeantwoordenVerwijderen