woensdag, maart 30, 2016

Service van mijn onderhoudsman

Nou ja, het is niet alleen mijn onderhoudsman, anders zou hij te weinig verdienen. Ik ben blij met hem. Tijdje terug toen de zuiderstorm recht op het raam stond en lang aanhield, vond iemand het nodig dit raam op de kiepstand te laten staan. Kan gebeuren natuurlijk. Het raam klapperde hierna. Ik overwoog al nieuwe kunststoframen te nemen, maar ja, duur die dingen. Het onderhoudsgeld vliegt toch al uit mijn zakken, ook al reserveer is 303 euro per vier weken voor onderhoud.

De onderhoudsman kwam en schroefde de scharnieren vast. Het raam klappert niet meer. Alleen als het hard waait en de wind staat er op, dan fluit de wind door de kieren.
Kijkend op de site van Milieucentraal en YouTube ontdekte ik dat het verholpen kon worden met een plakrand. Dat plakspul moet de juiste dikte hebben. Ja, dat is lastig. De juiste dikte? Je zult zien dat ik de verkeerde dikte koop.

De onderhoudsman een appje gestuurd. Hij had het druk. Logisch als je goede kwaliteit tegen een normale prijs levert. Afgelopen maandag tweede paasdag kwam hij langs, haalde de juiste tape op uit zijn magazijn dichtbij. Controleerde waar de kier zat en hop, even later was het klusje geklaard. Jammer dat het niet eerder gebeurd is.

Waardoor het onderhoudsgeld mijn zakken uitvliegt is vooral, omdat ik behoorlijk kritisch ben. Als je meer thuis bent, zie je wat niet klopt.
Onlangs heb ik mijn eetkamerstoelen laten bekleden en van nieuw binnenwerk voorzien,  Het is mooi geworden.. De stof alleen al was 65 euro per meter plus 2,5 uur per stoel, is totaal 1450 euro.
De stoelen staan bij de rest van het interieur, ze zitten niet perfect. Maar het oog wil ook wat. Ik ben er blij mee. 

Komende zomer wordt het huis geschilderd. Dat kost geld, maar ik ben blij dat er niet zoveel hout in mijn huis verwerkt is. 

1 opmerking: