zaterdag, maart 19, 2016

Uit de oude doos, over aflossen van de hypotheek

Lang geleden was ik bezig om een e-book te maken voor het aflossen van de hypotheek. Het was nog in de periode dat het boek "Hypotheekvrij" nog niet eens bestond.
Het idee had ik van een e-book uit de VS. Ja, ja, lang geleden dus.

Het e-book in wording, dat nooit definitief is geworden, zou nu totaal verouderd zijn.  Toch staan er enkele leuke quotes in.  Zoals deze.  Gewoon omdat het kan, niet omdat het moet.

Vijfentachtig procent van de 23 tot 40 jarigen zien het afbetalen van hun hypotheek als hun grootste ambitie. De meeste mensen zien het de noodzaak van het betalen van hun maandelijkse hypotheekbetaling als het grootste obstakel om te leven zoals ze dat graag zouden willen.

Er was een BBC serie, over het aflossen van je huis in twee jaar. De mensen werden gecoacht. Slechts een enkeling lukte het. Voor de meerderheid, was het te lastig. Teveel moeite.  Het is moeilijk. Om echt af te lossen, moet je het aflossen tot je grootste prioriteit maken.

In onderstaande uitzending een vrouw van nog net geen dertig jaar, haar  hypotheek heeft afgelost. Nou ja, niet helemaal juist. Ze was getrouwd. Haar man had een ernstige ziekte. Daarom losten ze als bezetenen af. Zodat zij hypotheekvrij kon zijn, wanneer hij was overleden. De laatste aflossing was vlak na het overlijden van de man.
Zij is nu nog geen dertig jaar oud, weduwe, en heeft een hypotheekvrij huis.




Ik hoop dat deze video jou weer inspiratie heeft gegeven voor het aflossen. Ik weet wat het is. Het voelt soms alsof er nooit een eind aan komt.

4 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor het plaatsen. Ben er stil van...
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder verhaal. Ik had al wel eens van Dave Ramsey gehoord, maar me nooit echt in hem verdiept. Het lezen van zijn website is al weer inspiratie genoeg.
    Ik ben benieuwd of er nog een E-book in zit voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @L, dank je

    @ophetleven, destijds was hypotheekaflossingen nog niet zo gangbaar als nu. Iedereen weet het nu wel. Aflossen, aflossen en nog eens aflossen. Naar mijn gevoel hebben velen nog wel een bekende schop achter hun ..... nodig,

    BeantwoordenVerwijderen