woensdag, april 06, 2016

Bijna 34% een mooi resultaat

Zojuist terug van de Marktkantine in Amsterdam. De opkomst was boven de 30% en dat is mooi.

Ik had mooie gesprekken en ik heb er veel van op gestoken. Iemand dacht dat de EU nu zo slecht werd geleid en er met geld gesmeten werd. Dat het een goed idee was om helemaal opnieuw aan de EU te gaan beginnen. Een nieuwe EU en dat we van de fouten van de huidige EU zouden moeten leren.

Ik denk dat, wanneer de EU uiteen valt dat desastreuze gevolgen heeft, die niet prettig zijn.

Iemand vertelde me, ik heb geen feitencheck gedaan, dat 82% van de wetten die op NL betrekking hebben in Brussel wordt genomen. Het kan, Brussel heeft veel goede wetten gemaakt waar we veel aan hebben. Misschien had ik dit nog even moeten checken voordat ik dit hier neerzet. De persoon zelf leek me behoorlijk goed op de hoogte.

Het was een leuke avond en ik ben al weer om half elf naar huis gegaan. Toen was ik wel zo'n beetje uitgepraat en had ik alles gezien.

Het flyeren heeft een vermindering aan gewicht opgeleverd. Ik schrijf tegenwoordig alleen maar op, wat ik niet mag eten. Eigenlijk zou ik vaker moeten flyeren. Nee, ik ga geen kranten bezorgen. Ik ben vanavond fors de fout in gegaan door bitterballen te eten.dat is drie keer fout. Vlees, zout, vet en rotzooi.
Als ik vanavond thuis was gebleven dan had ik een kruiwagenwiel af kunnen wachten die via Bol.com voor de boottrailer werd afgeleverd. Morgenavond. Ik hoop dat de boot dit weekend in het water ligt.  De nieuwe bootkap is niet goed geleverd. Ik wil hem over twee jaar vernieuwen.
Duimen dat het allemaal tijdig gebeurt. Ik heb er een goed gevoel bij, maar vanzelf gaat het allemaal niet.

In the Guardian Dat niemand in de Oekraine wil investeren, ook niet de eigen bevolking. Het land is bijna failliet.

4 opmerkingen:

  1. Het volgende referendum is in juni. De Britten mogen dan kiezen voor Brexit. Ik verwacht ook een massaal ja. Wanneer dit gebeurt, zullen de rijkere landen weer meer lasten krijgen. Ik vrees met grote vreze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd wat de Britten gaan stemmen. En ook wat de gevolgen van de uitslag van het Nederlandse referendum zullen zijn. Ik hoorde op tv dat Nederland nu in een moeilijke positie zit. Dat vraag ik me af. Als braafste jongetje van de klas zijn we de grootste nettobetalers van Europa en met het huidige ECB beleid betalen we nog meer aan Europa.
    De Britten liggen veel vaker dwars en krijgen daardoor ook meer voor elkaar.
    Het idee van samenwerking in Europa vind ik een goed idee. Vooral toen het nog de EEG was. Misschien terug naar de tekentafel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Britten hebben al sinds het begin van de EU speciale regelingen...ze krijgen meer subsidie dan dat ze aan de EU uitgeven. (dat hebben ze direct al mooi voor elkaar gekregen) Deze gaan dus vervallen wanneer ze eruit stappen, wat overigens hun goed recht is. Wanneer dit land besluit niet langer mee te doen gaan ze het nog heel moeilijk krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naïef om te denken dat we in nederland de grote redders kunnen zijn van diepgewortelde corrupte landen .
    Gelukkig heeft een meerderheid stemmers een nuchtere maar duidelijke boodschap afgegeven.
    Laat de gevestigde politiek nu maar even flink zweten.

    BeantwoordenVerwijderen