zaterdag, april 23, 2016

De aandacht is gefocused gebeleven op de administratie

Afgelopen woensdag schreef ik dat ik moeite had om mijn aandacht bij het rot werk te houden. Donderdag en vrijdag heb ik toch zeker wel bij elkaar acht uur gewerkt aan de belastingen.  De kop is er af. Ik ben dit jaar goed op dreef.
Vorig jaar had ik meer moeite, omdat het de eerste keer was dat ik de BV deed. Nu gaat het beter.

Er zijn veel verschillende geldstromen en de kosten van een zakelijke rekening zijn best fors. Ik ben blij dat ik voor voordeliger SNS-bank heb gekozen. Ook al omdat dit een staatsbank is. Omdat mijn privé rekening bij de ASN is, moet ik goed op de grens van een ton letten.

Al die verschillende geldstromen, waaronder GeldVoorElkaar plus bankkosten, maken het puzzelen niet eenvoudiger. Ik heb daarom ook nog een jaaropgave opgevraagd, die hopelijk binnenkort arriveert.

Deze week heb ik een aanvraag gedaan bij mijn bank voor het opvragen van mijjn BKR aantekening. Heb ik een BKR aantekening?  Immers In tien jaar onafhankelijk gaf aan dat je via de website eerste hulp bij schulden door het invullen van de postcode kon zien hoeveel mensen in jouw postcode een BKR aantekening hebbem, anders dan hypotheek en naar ik aanneem ook creditcard.
Intrum Justitia achtervolgt me al sinds 2007 onterecht met dreigbrieven. Toen hadden we nog geen consuwijzer en ik heb er echt alles aan gedaan om hen te overtuigen dat de vordering onterecht is. Tot op heden tevergeefs.

Een veel latere  tweede zaak waarvan Intrum Justitia mij van niet betalen betichtte heb ik wel via Consuwijzer kunnen oplossen. Ik werd beticht van het verzamelen van postzegels. Echt waar. Ze konden het alleen niet aantonen.

In ieder geval, omdat er in mijn postcodegebied een paar BKR aantekeningen zijn, dacht ik, laat ik maar eens gaan opvragen of ik misschien via dit incassoburau een BKR aantekening heb gekregen. Het zal wel even duren.  Je hoort het nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen