zaterdag, april 09, 2016

De boot is nog niet in het water

De boot in het water krijgen is een dingetje. Vorig weekend was de kap eindelijk af. De kap is niet goed opgeleverd. Er is nu een extra stang nodig om de kap goed te houden. Als je het over ontspullen hebt, heb je het ook over onnodige troep en handelingen.
Niet alleen dat er een nieuwe stang nodig is, er zijn meer dingen die niet mooi zijn. Communiceren met iemand die zelfs een langsvliegende vogel als excuus zou kunnen gebruiken om zijn onvermogen te verhullen.
Kortom ik wil liever niet meer met hem praten. Dat van die langsvliegende vogel is een beschrijvend voorbeeld.

Hij had geen vertrouwen in mij zei hij. Ik denk dat hij de opdracht te lastig vond en dat dit een kul argument is om zijn onvermogen te verhullen.


Vandaag begonnen de hellingdagen op de watersportvereniging. Gisteravond bracht ik de buitenboordmotor naar de boot. De verkoper was net op de wsv zo hoorde ik van de havenmeester. Hij had een dagje geschilderd in het huis van een vriendin zo zei hij. Een vriendin? Ze sms-te mij 's morgens op zijn telefoon terug. Volgens mij ben je dan niet een van de vriendinnen. :-P
Vreemd dat mensen hun relaties zo bagatelliseren. Waarom doen ze dat?
Anyway samen hingen wij de motor achter de boot. Helaas had ik geen tijd om de kabels aan de buitenboordmotor te hangen. Dat was mijn fout, ik geef het toe. De buitenboordmotor is met behulp van mijn vrienden in de auto gelegd.

Vanmorgen was ik om acht uur op de Wsv en om twee uur vanmiddag thuis. De boot is nog niet in het water. De reden is dat dat nieuwe drijvende eiland van de vorige eigenaar aan de andere kant van het grote terrein ligt en ook het water in moest. Als hij mij helpt dan is hij niet bij zijn boot, op het moment dat de groep "vrijwilligers" aan die kant de boot in het water ging leggen.

Om twee uur was hij en ik aan het wachten en hij stelde mij een geweldig aanbod voor. Volgende week gaat hij met twee 'vrienden' mijn boot in het water leggen. Hij kent iemand die een auto met trekhaak heeft. Aardig. Ik heb overwogen om zelf een auto met trekhaak te huren. Het hoeft niet.

Kortom het was me het weekje wel. De anti-fouling met de juiste kleur (twee keer terug naar de winkel) en de kunststof schoongemaakt met een speciaal middeltje. Geflyerd voor het referendum, naar de bijeenkomst in Volendam en Amsterdam geweest.

Rest nu nog de belastingaangiften afmaken, zoals de BV en mijn persoonlijke is op een haar na klaar. Het bedrag dat ik moet betalen is gelijk aan het bedrag dat ik reserveerde en het is veel meer dan het ooit was. Als je moet betalen en je levert het na 1 april in mag je ook nog eens 4% rente betalen.
Mijn privé aangifte is anders dan voorgaande jaren. Ik ben nu als bedrijf geregistreerd en dat heeft gevolgen. Het wordt voor mij niet leuker, ook niet gemakkelijker.

5 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe zeg. Je mag wel oppassen dat het plezier je niet vergaat.
    Gelukkig dat de verkoper nog zo goed helpt.
    Hopelijk kan je volgende week dan dobberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Karin. Absoluut blij met deze man. Ik betaal voor deze actie, maar dat wil niet zeggen dat iemand dan ook pro-actief meedenkt en mee wil werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, inderdaad. Laat je het plezier er niet door ontnemen!
    En anders, tsja anders verkoop je toch gewoon de boot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb heel lang niet gedurfd te laten weten dat ik een relatie had, vanwege blauwe plekken uit het verleden. Ik wilde het voor mezelf niet weten. Is dat ook bagatelliseren?
    En sommige mensen ontkennen hun relatie vanwege sociale impact. Hun vrienden of kennissen willen ze niet kwijt, of negatieve dingen van horen
    Dat gedrag van mensen, onlogisch joh! Wel altijd verrassend, nog verrassender dan wat een zeilmaker voor je boot kan maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Kruidigmeisje. Dank je voor je antwoord. Ik snap de man nu beter. Hij zond nogal gemengde gevoelens uit. Maar dat is, omdat hij zich niet bij zijn keuze, zijn vriendin kan laten denk ik. Hij is tov andere vrouwen op de Wsv een beetje raar. Ik pik gevoelens van hem voor mij op en dat is verwarrend. Gisteren dacht ik nog, zat jij maar in een relatie dan doe je dat niet. Nu weet ik dat het allemaal onzekerheid is vanuit gekwetst zijn. Hij heeft een vriendin maar heeft niet besloten of dat DE vriendin is.

    BeantwoordenVerwijderen