zondag, april 03, 2016

Een goede dag om buiten te werken

Begin april en al zulk fantastisch weer. Gratis en voor niks. Die zon schijnt en maakt het leven licht. Op de watersportvereniging was het druk. Aanstaand weekend zijn de hellingdagen en gaan de boten, die op de kant hebben overwinterd het water in. Ik hoop dat mijn boot er ook bij is.

Gisteren is dan eindelijk de kap definitief af. Wat een stuk verdriet was deze man. De kap is niet mooi afgemaakt. De kap zit, laat geen water door en dat is belangrijk.

Nu de bootkap zit, kon ik vandaag beginnen aan de anti fouling laag onder de boot. Mijn zeilmaat doneerde mij donkerrode anti fouling. Noem mij gerust kritisch, maar rode verf op een
blauwe boot, ook al zal dit altijd onder water zitten. Ik vind het niet mooi. Morgenmiddag koop ik donkerblauwe anti fouling en smeer ik dat er op.

Ik hoop dat het nog droog is morgenmiddag. Dan is ook de botenzaak geopend.  Er moet nog van alles gedaan worden. De kunststof schoon en van een beschermende laag voorzien.
Een kleine band van de trailer is kapot en moet vervangen worden. De buitenboordmotor moet uit de schuur achter de boot gehangen worden. Ik krijg / koop  hulp en advies van de vorige eigenaar. Dat is prettig en kan ik goed gebruiken.

Ik hoop dat einde deze week de boot in het water kan. Duim voor me. Het gaat er echt om spannen.

3 opmerkingen:

  1. antifouling is al duur en de blauwe variant is nog duurder.
    gelukkig kan je wel langer dan 1 seizoen met een laagje doen mits de boot in het water blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, het maakt me niks meer uit. Teveel stress gehad om die lutser van een kappenmaker, nog maar een week om alles in orde te maken. Uitgerekend nu meer regen. Ik hoop morgen die fouling er onder te pletteren. Vandaag het kunststof schoongemaakt.
    Nog een keer terug naar de botenzaak, geen navy geleverd. Pas om 11 uur shoppen en om twee uur al weer stoppen met de boot. Ik had een afspraak in Volendam en dat was niet met Jan Smit, maar Nigel Farage.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend, hopelijk kan hij straks het water in!

    BeantwoordenVerwijderen