woensdag, april 06, 2016

Ga vandaag stemmen!

Het raadgevend referendum over het associatieverdrag  en de Oekraïne.

Oekraïne heeft sinds de inwerkingtreding van het verdrag met de EU nog grotere problemen:
-hogere inflatie en oplopende armoede
-landbouw goederen kunnen niet worden afgezet omdat de EU hogere standaarden heeft met de voedselveiligheid. 

Vliegtuigen vliegen weer over de Oekraïne. De radar doet het kennelijk weer. Oekraine verdient geld aan het vliegverkeer boven het land. De radarbeelden over het ongeluk met de MH17 worden niet aangeleverd. Ik ben geen vrienden met iemand die mij tegenwerkt.

De hoge corruptie. Je gaat corruptie niet oplossen met iemand die corrupt is. Je vraagt aan Willem Holleeder ook geen advies om de misdaad te bestrijden.

De inflatie is sinds het inwerking treden van het associatieverdrag toegenomen. De Russische afzetmarkt is ingestort.
De goederen die Oekraïne verkoopt, zijn veelal landbouwgoederen en die voldoen niet aan de EU normen. 

Het enige pluspunt voor de Oekraïense bevolking is dat zij visumvrij mogen reizen. Hebben ze daar het geld voor met een voorheen gemiddeld maandelijks inkomen van 175 euro? Dit bedrag is door  de inflatie sinds het in werking treden van het associatieverdrag nog meer verminderd.

Maar als de hele groep bijdraagt in het visumvrij reizen, dan hebben de huidige Bulgaarse en Roemeense werknemers in de EU er een duchtige concurrent bij gekregen. Oekrainiers mogen hier niet werken, maar alleen reizen? Hoezo zou dat interessant zijn. Voor de gewone burgers die geen geld hebben is dit onhaalbaar. Ra ra, voor welke burgers reizen naar de EU wel haalbaar is. Waar halen zij het geld vandaan?

Mijn mening?  De EU rammelt aan alle kanten. Vluchtelingen, Griekse schulden, de 80 miljard die maandelijks in de economie gepompt wordt, terroristendreiging van Jihadstrijders, mensen die hier wonen en die eigenlijk geen democratie willen. Zorg voor een stabiele economie in de zuidelijke landen. Los de huidige problemen op van zowel economie en veiligheid. Veiligheid wordt echt nog een ding dat  meer aandacht behoeft. Lees soms op sociaal media, dat er mensen zijn die hier willen wonen, maar het land geen goed hart toedragen! 
Bestrijdt de geldwegsmijterij van de EU zelf. Stop die idiote terugkerende verhuizing naar Straatsburg.  

Als deze zaken opgelost zijn dan is er een solide basis om de Oekraïne er wel bij te halen.

Ik vergelijk de EU met de voormalige expansiedrift van Ahold en ABN AMRO. Die wilden te snel groeien. Ze gingen er kapot aan. Ahold heeft het gered op eigen kracht. De banken moesten worden gered.

Welke gevolgen heeft de expansiedrift van de EU?

Disclaimer: Dit is mijn persoonlijke mening. 

16 opmerkingen:

  1. Kom net terug van stemmen en denk zoals jij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga vandaag ook nog even en ben idd ook geen voorstander. Overigens heb ik niet de illusie dat er iets mee gedaan wordt, ook als er b.v. massaal 'nee' wordt gestemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oekraine mag zijn producten wel aan de EU leveren. Ze hebben plannen om plannen te maken om tzt aan de eisen van de Europese Unie te kunnen voldoen...en zijn niet afdwingbaar.
    Lees eens op de website van www.boerderij.nl Nederlandse boeren zijn er absoluut niet blij mee. Dit is oneerlijke concurrentie. Ik heb ook grote vraagtekens bij de gezondheid van deze producten want antibiotica en hormonen worden op grote schaal gebruikt. Je kunt aan de verpakking niet zien uit welk land het product komt. En als het product versneden wordt al helemaal niet.
    Oekraine staat op het punt failliet te gaan en wordt naar mijn idee straks leeggeroofd door grote bedrijven als Shell.
    Hoe meer ik me inlees over dit associatieverdrag hoe meer zorgen ik me maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ga nee stemmen! Ik weet niet of het zinvol is om te gaan stemmen, maar niet gaan is in ieder geval niet zinvol...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prima stukje op zich. Leuk om vandaag ieders inzichten te lezen.
    Kleine correctie:
    - een mening is altijd persoonlijk
    - 'De hoge corruptie. Je gaat corruptie niet oplossen met iemand die corrupt is. Je vraagt aan Willem Holleeder ook geen advies om de misdaad te bestrijden' Niet helemaal waar: er zijn veel meesteroplichters ingezet om de misdaad te bestrijden met hun inzicht en kennis. Geldt ook voor hackers die worden ingezet om programma's beter te beveiligen. Voorbeeld: film Catch me if you can.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben al geweest en ben het helemaal met je eens..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Sanne, klopt is een goede zaak. Dieven kun je met dieven vangen. Moeten ze hun leven eerst iets veranderd hebben. Dat is hier niet het geval. Panama papers bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb twee keer nee mogen stemmen, 1 machtiging van dochter
    Fijn dat we het recht hebben om te stemmen hier in het ( nog) vrije westen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Anoniem, mooi! Ik zie de uitslag straks in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben het helemaal met je eens en we hebben hier ook tegen gestemd. Als de opkomst hoog genoeg is en de uitslag is nee dan moeten ze er wel iets mee. Ik begrijp dat ze een meerderheid moeten hebben in de eerste kamer en die is er niet. Het zou dus echt een nee worden en dat lijkt me een heel mooi signaal dat we er onderhand allemaal wel een beetje klaar mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier ook twee keer een NEE. Nog meer geld in een bodemloze put storten. Nee hoor investeren in ons eigen land. Gezondheidszorg en onze bejaarden die weg zitten te teren in bejaardenhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Allen dank je voor de 61% nee stemmen. Ik ben net terug van de marktkantine in Amsterdam. Ik kon gelukkig gratis parkeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook een nee van mij. Ik ben het helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook een nee van mij. Ik ben het helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bij ons in het gezin ook alleen maar NEE's.

    Alleen jammer dat er toch nog zoveel mensen zijn die niet de moeite hebben genomen om naar de stembus te gaan. Wij mogen blij zijn dat we hier in Nederland onze mening kenbaar mogen maken. In Oekraine schijnen mensen met een mening anders dan die van corrupte personen aan de macht de kans te lopen opgepakt en vermoord te worden. Met een ja zou je alleen deze corrupte personen helpen om nog rijker en corrupter te worden en niet de monddood en arm gehouden bevolking.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen