dinsdag, april 05, 2016

Lekkage gehad, huur een bouwkundige in

Op Vara Kassa was te zien, dat iemand rotte houten balken onder zijn vloer had en dat kwam door een eerdere lekkage in de badkamer De lekkage is opgelost. Er is niet gekeken naar de houten draagconstructie van de vloer van de badkamer die zelfs de oude houten draagconstructie hebben aangetast, waardoor zelfs instortingsgevaar dreigde op te leveren.

De uiteindelijke kosten van herstel van de oude houten draagconstructie van het huis bedroegen €30.000.  De verzekering Univé wilde deze kosten niet oplossen. Het Kifid stond achter dit besluit en de man heeft het aangekaard bij Kassa en hij krijgt zijn geld.

Wat had die man in mijn ogen moeten doen? Na de 'opgeloste lekkage' die kennelijk lang geduurd heeft, een bouwkundige via de Vereniging Eigen Huis inschakelen.  Dat je zo lang wacht met actie ondernemen, tot het te laat is! Ik begrijp het niet. De kennis en de prijs van de bouwkundige vallen in het niet bij het voordeel.  Ik heb besloten om bij twijfel vaker een bouwkundige langs te laten komen.

Ik begrijp reparateurs ook niet. Immers ik heb zelf een akkefietje gehad, waarbij ik een bouwkundige van de Vereniging Eigen Huis inhuurde voor een uurtje. Het kost wat, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik vroeg hem te kijken naar het plaatsen van de zonnepanelen op de schuur. Hij had tijd over en keek naar andere dingen, zoals de CV. Wat bleek? Achter de nieuwe CV, die nog geen jaar eerder was bevestigd, had een leiding vernieuwd moeten worden. De installateurs hadden wel een nieuwe CV ketel geïnstalleerd, maar niet verder gekeken dan hun neus lang was. Met het bouwkundig rapport heb ik de CV installateur opdracht gegeven die te repareren.

In het eerste jaar dat ik van mijn werk verlost werd, heb ik €8.000 euro uitgegeven aan onderhoud. Als je veel thuis bent, heb je veel meer behoefte aan een fijn huis.

De situatie rondom mijn pc was niet in orde. Ik had geeneens een printer, en een goede bureaustoel. Het was verrassend dat ik niet eens wist dat er een batterij in mijn draadloze toetsenbord moest. Inmdidels weet ik het wel en ik heb ze vaker verwisseld dan ooit tevoren.
Inmiddels weet ik dit wel en ik heb zelfs mijn toetsenbord onlangs helemaal schoon gemaakt met een Air Duster

2 opmerkingen:

  1. Mensen denken nou eenmaal snel "wat ik niet kan zien is er niet". Tot dat het zichtbaar wordt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd naar laten kijken door een vakkundigen. Stel het gaat fout ben je verder van huis.

    BeantwoordenVerwijderen