dinsdag, april 12, 2016

Toetsenbord overleden

Het toetsenbord van de stand alone pc is vandaag overleden. Van de computerzaak op de hoek hoorde ik dat deze dingen zo niet meer gemaakt worden. Dat is jammer, na een tijdje zoeken, vond hij een Logitech die nog steeds breed is en hopelijk net zo duurzaam.

Hij kon ook een voordeliger toetsenbord leveren.  Tja, ik koop voor de pc liever een duurzaam toetsenbord met een lang leven waar de batterijen ook lekker lang mee gaan. Het schijnt dat goedkope toetsenborden van een paar euro minder, de levensduur van batterijen ernstig verkorten. Uiteindelijk ben je dan net zo duur uit.

Jammer, wan nu ben ik eindelijk bezig voor de belastingen. Dus dat moet nog even wachten. Gelukkig niet zo lang als vorig jaar. Het trucje ken ik nu wel, al zijn er altijd uitzonderingen. Kosten voor de pc mag ik betalen van de BV. Dat is fijn, maar de facturen moeten goed geregistreerd worden. Dat kost tijd. Niet alleen nu, maar ook straks in de volgende belastingopgave en dan mag je ze nog zeven jaar bewaren. De kosten voor dit nieuwe toetsenbord zijn iets minder dan 30 euro.

Het kan best dat ik het met de spuitbus waar ik het eerder mee schoonmaakte het laatste zetje heb gegeven.

Het toetsenbord zelf heeft mij al twee computers gediend. Duurzaam dus, dit toetsenbord. Morgenmiddag haal ik het toetsenbord op en dan kruip ik over de grond om een USB stick in de pc zelf te duwen en het oude apparaat weg te halen.

4 opmerkingen:

  1. Volgens mij is een toetsenbord zonder batterij nog duurzamer, gewoon een(noem het ouderwets) met een snoer er aan. Of zijn die niet meer te krijgen? Voor mij was de aanschaf van mijn laatste toestenbord ook al weer even geleden.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @N, ik berg het toetsenbord op, als ik het tafeltj weghaal. Gaan de deuren dicht. Is het weer gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha. Dat is handig. Ik wil hier de computerspullen ook graag de woonkamer uit hebben. Echt mooi gezicht vind ik het niet, zo'n pc in de kamer. Zou dat verklaren waarom veel mensen een I-pad hebben?

    Nu schreef ik wel wat over het niet duurzaam zijn van batterijen, maar ondervond pas nog hoe handig apparaten op batterijen zijn in geval van een stroomstoring. Zo had ik nog ledkaarsen staan met batterij, erg fijn. Gaat natuurlijk niet op voor het toetsenbord, want daar heb je op dat moment weinig aan;-)

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @N. We hebben veel spullen op batterijen. Ga binnenkort alles tegelijk vervangen. Vooral die brand en rookalarmdingen is handig als dit tijdig gebeurt

    BeantwoordenVerwijderen