dinsdag, mei 31, 2016

Bijna vijftien maanden duurt in beroep gaan tegen boete


De boete van €111,00 euro die ik op 23 februari 2015 ontving werd op 25 mei 2016 afgewikkeld.

Mocht je ooit een boete krijgen en in beroep willen gaan, dan weet je hoe lang het kan duren. Mijn boete werd gegeven omdat het RDW het nieuwe kenteken met het kleine cijfer 1 niet in de administratie had verwerkt. De persoon reed te hard op de A4 met de gestolen kentekenplaten.

Op 27 december 2014 ontving ik dit nieuwe kenteken dat op 24 december 2014 was gestolen.

Ik kon deze informatie niet op het internet vinden, dus uit aardigheid vermeld ik het hier.






Digitale aangifte gestolen kenteken op 24-12-2014
25-12-14

Wanneer 'overtreding'
23-02-15

via internet  in beroep cjib.nl/verkeersboetes 09-03-15

Vanaf nu alles per schriftelijk  post



Niet ontvankelijk, ga in beroep Toelichting in de bijlage 16-04-15

Ik ga in beroep bij  met meer bijlagen, betaling van de boete € 111,00 heb ik ruim voor de betaaldatum van 11-6-2015 voldaan Centrale Verwerking Openbaar Ministerie in Utrecht 29-04-15

Schriftelijke ontvangstbevestiging beroep
13-05-15

Beroep wordt naar rechtbank gestuurd Rechtbank Den Haag 14-07-15

Ontvangst van stukken door de rechtbank Rechtspraak, rechtbank Den Haag 17-07-15

Datum en naam behandelend kantonrechter, inzage in stukken is nu mogelijk in Den Haag Rechtspraak, rechtbank Den Haag op 24-2-2016 20-01-16

Bevestiging "vrijspraak"
01-03-16

Geld wordt binnen vier weken overgemaakt
begin mei 2016

Het geld is binnen! bank 25-05-16








3 opmerkingen:

  1. Je moet over een lange adem beschikken. Zo had ik 6 jaar geleden een claim ingediend tegen de staat omdat ik tijdens mijn 2 jaar durende ziekte alleen over de laatste 6 maanden vakantiedagen had opgebouwd. Hetgeen in strijd is met de Europese Wet en Regelgeving. Natuurlijk werd de staat in ongelijk gesteld, maar ging steeds maar in beroep, uiteindelijk tot aan de Hoge Raad toe. Vorig jaar september is ook dat beroep verworpen. Enfin vandaag ontving ik de schadevergoeding op mijn rekening.......

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat frusterend zal dat geweest zijn. Wat een geduld en wat een kosten. Wat heb je dat moeten uitzoeken. De advocaatkosten krijg je nu ook vergoed.

      Verwijderen
  2. Allemachtig, dat duurde lang zeg. Maar fijn dat het is goedgekomen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen