donderdag, mei 05, 2016

Bootfeest met dit zonnige weer

Geweldig dit weer tijdens de vakantiedagen die we nu hebben.  Het bezit van de boot is niet het einde van het vermaak. Het is het begin van het vermaak. De komende dagen ben ik in vakantiestemming op de boot. Het was vandaag al druk op het water. Morgen is dit beslist ook zo.

Morgen ga ik met een aantal mensen varen en wij eten van een soort BBQ op de jachthaven. Dat eten van een BBQ is voor mij een uitdaging. Ik neem een visje mee van huis en wat extra groenten.
Ook neem ik drinken en wat te kauwen voor onderweg mee.

Vandaag op Bevrijdingsdag en Hemelvaartsdag heb ik voor het eerst de motor gestart, de boot van binnen schoongemaakt. Zonnebrandcreme gesmeerd. Helemaal fijn.  De boot bevalt ook zo goed, omdat ik ook in de schaduw kan zitten. Dat scheelt.
Vandaag heb ik me geërgerd aan mijn ouder wordende lijf. Oudere mensen, ik niet uitgezonderd hebben lelijke handen en ik vind mijn nek superlelijk.  Ouder worden is niet erg, maar de bijbehorende dingen, daar ga ik nooit aan wennen.

9 opmerkingen:

  1. Fijn hoor met dit weer op hultiget water.

    Ik vind mijn benen zo vreselijk lelijk, dooraderd en bultig. Ik smeer nu met zelfbruinspul omdat het dan minder opvalt want het weerhoudt me niet om met rok te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zulk weer. Het mag van mij nog heel lang duren.
    En over ouderdom: ik ben er ook beslist niet blij mee. Op mijn rimpelige handen zitten ook al ouderdomsvlekken! En wat Lot ook al noemt: mijn benen! Paarse aderen en rare vlekken. Laat je er niet door weerhouden gewoon lekker te genieten van je boot en van het prachtige weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O Zuinigaan toch. Je benen! Mijn hals. Soms denk ik, ik wil plastische chirurgie. Vreselijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat je geniet van je boot met dit weer.

    Balen van je lichaam lijkt me best vervelend, omdat je er toch aan vast zit. Ik kan het me best voorstellen. Ook bij mij wordt de tand des tijds zichtbaar.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb het zelf ook hoor, vooral aan mijn nek zie ik het, begint al helemaal te rimpelen. Vind het ook niet leuk, maar zolang mijn gezondheid nog goed is en ik nog zelfstandig alles kan doen, heb ik er vrede mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind mijn oudere rimpelhanden juist prachtig. Gewoon een teken DAT ik ouder mag worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een leuke manier van kijken naar jezelf ;-)

      Verwijderen