dinsdag, mei 17, 2016

Contant geld moet veilig opgeborgen worden

Met het  instorten van de spaarrente, doen mensen de gekste dingen.  Je kunt contant geld in een oude of grote sok opbergen, misschien in het vriesvak van je koelkast.

Maar wat als je 44.000 euro in contanten wilt opbergen. Je vertelt je partner, niet waar je dat geld goed en veilig hebt opgeborgen. Het geld is bestemd als verrassing voor je vrouw, De man is namelijk van plan om een mooie zeilboot te kopen voor zijn vrouw.  Helaas kwam de verkoper van de zeilboot niet op de afgesproken tijd opdagen en ja, dan moet dat geld extra goed en veilig opgeborgen worden.

Het is vlak voor pinksteren en je bedenkt dat de schoorsteen tot de herfst toch niet gebruikt gaat worden. De man besluit dat het de schoorsteen de meest  perfecte plek is om die 44.000 euro zo lang op te bergen.


De vrouw had het op pinksterochtend  koud en besloot op het moment dat haar man de hond uitliet de kachel eens op te stoken.   Toen de man thuis kwam, probeerde hij het vuur in de haard te doven. Dat lukte niet meer. De man heeft een schock gekregen.

Mensen geloven niet in toeval. Ik vind het een geval vol met pech. Wat een pech. Geen boot en je geld verbrand.
Met de kou van deze pinksteren begrijp ik heel goed dat die kachel nog voor de herfst werd gebruikt.

Bron: Bild en Fok.nl

5 opmerkingen:

  1. Ik had geloof ik wel even gezegd dat de open haard maar even niet aan moest. Een week of wat geleden lag hier nog sneeuw, dus dat had echt niet vreemd geweest. En zulke verhalen hoor je ook nog eens vaker, is er dan echt geen betere plek te bedenken dan een open haard? Ik vind het ontzettend sneu voor die mensen, maar ook wel een beetje stom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dat lijkt mij ook! Je stopt je geld toch niet in de schoorsteen van de open haard? Ik vind dat echt onzinnig!
      Dan stop je het eerder onder het matras of in de piano of zo.

      Verwijderen
  3. broodje aap inderdaad, en anders een erg rare verstopplek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs NOS jeugdjournaal gaf dit verhaal weer.

      Verwijderen