woensdag, mei 04, 2016

Gaat iedereen gelijktijdig op vakantie?

van het www geleend
Het mooie weer dat is voorspeld voor de komende dagen zorgt voor veel vakantiedrukte. Dat is geen voorspelling, dat is een feit.

Hoe ik dit weet? Nou eh, ik was onderweg en ik zag op mijn smartphone de boekingen binnenstromen. Alle websites met een kalender leken gelijktijdig te boeken.  Welke websites dat zijn? Alle zichzelf respecterende websites en dat zijn er veel. Mijn favoriet is BedandBreakfast.nl en de rest volgt met als grote minpunt de site van de provisiejagers Booking.com.

Ben je ook nog onderweg bezig de kalenders op de kleine smartphone te wijzigen, krijg je zo de volgende al binnen. Op de site van onze provisiejagers book ing lukt dit niet.
Misschien dat de website veranderd moet worden of dat ik voortaan met een laptop met wifi onderweg moet.

Het geeft stress. Terecht dat AirBnB, die al het geld had geïnd van de komende gasten opmerkte dat ik nu nog geen boete hoef te betalen, maar de volgende keer wel.  De meeste keren komen er via AirBnB geen gasten. De prijs hè. Mensen die via AirBnB verhuren dragen meestal geen belasting af. Hoeven geen doorgiftekosten van de tv te betalen aan Videma.

Ik klaag niet hoor. Is het eenvoudig?  Nou nee, het is zorgen dat alles tip top in orde is. Kwaliteit voor een nette prijs.  Adressen in het stadscentrum hebben het gemakkelijker, daar is veel meer vraag. De markt is best wel aan het verzadigen. Al die hotels die er bij gebouwd worden. Al die mensen die een paar centen willen bijverdienen.  De strijd om goede reviews te krijgen. Gasten vinden het al gauw goed. Nee, hoor ik ga geen review geven. Mensen die hier maanden verblijven, ook niet.  Nee, zei de man die hier langere tijd verbleef. Als ik dat doe, kan ik niet meer terug komen.  Dat is ook een punt.


4 opmerkingen:

  1. ...zij de man vind ik wel 'n erg grove taalfout!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het vaak vervelend om te reageren op een taalfout maar het stoort me!

      Verwijderen
    2. Tja, ik weet ook niet waarom dat er in geslopen is.

      Moest vanavond lachen om Twitter en EburUmat. Iemand reageerde, een Nederlandse van origine: ' je kunt geen Nederlands!' Lol.

      Verwijderen