maandag, mei 16, 2016

Hoge hakken verplicht als werkleding

Adviesbureau Price Waterhouse & Coopers in Engeland, stuurde een receptioniste naar huis, omdat zij geen hoge hakken droeg. De hakken moest tien centimeter hoog zijn. Een uitzendbureau had haar bij PWC geplaatst.

Hoge hakken zijn aantrekkelijk. Koningin Maxima, draagt ze dagelijks.  Een jurk, hoge hakken en je telt mee.  Maar gezond zijn ze niet.

Gezond is het dragen van hoge hakken niet. Maar het dragen er van heeft iets.
In onderstaand filmpje zie je een test waarin je kunt zien, dat mannen blij worden van een vrouw met lang, blond, los gedragen haar en hoge hakken en niet blij van dezelfde vrouw met haar haar in een staart en Nikes aan haar voeten.
Blonde vrouwen worden over het algemeen beter betaald. Alleen in de afgelopen crisis, werden vrouwen met donkerblond haar als intelligenter betiteld.
Ik heb ooit overwogen om mijn donkerblonde haar blond te verven. Ik heb het niet gedaan.





In dit filmpje draagt een man een hele dag hoge hakken. Hij is tegen de avond moe en heeft de hele dat pijn gehad. Hij vindt het dragen van hoge hakken, hetzelfde als de destijds Chines vrouwen, die hun voeten afbonden, om ze klein te houden. Beter misvormde voeten, dan grote voeten op gemakkelijke schoenen. Dat was de mode.




Info:  Meerdere bronnen, hier een link naar RTL nieuws

3 opmerkingen:

  1. Ik ben te gemakzuchtig voor hakken, maar ik zie zeker wel dat ze mooi kunnen staan. Je houding wordt er geloof ik ook meteen mooier van.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het soms zo'n gezeur. Ik laat hier de verplichting op de werkvloer even in het midden overigens. Ik loop al vele jaren hele dagen op hakken, met plezier en zonder pijn. En velen met mij. Leven en laten leven?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op het werk trek ik gewoon aan waar ik zin in heb, daar doe ik niet moeilijk over. Maar het mooist vind ik wel hakken, en flink hoge ook. Ik zou het wel anders vinden denk als het verplicht wordt. Representatief zou voor mij (als werkgever) voldoende zijn. Dat je je duurbetaalde accountant of advocaat liever niet op gympies aan ziet komen, kan ik me iets bij voorstellen. Maar 10 cm hoeft dat ook weer niet te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen