zaterdag, mei 14, 2016

Hotels en beddenfabrikanten niet ingesteld op obesitaspatiënten

Alle bedden zijn voor mensen met een gewicht tot maximaal 125 kilo. Steeds meer mensen zijn zwaarder. Gisteren sprak ik met een grote hotelvestiging en vroeg hen, hoe vaak zij hun bedden verwisselden. Of er vaak bedden kapot gingen.

Deze hotels doen normaal tien jaar met hun bedden. Steeds vaker komt het voor dat hun bedden kapot gaan door vandalisme. Zij hebben hier altijd bedden voor in reserve. Ieder hotel heeft een huismeester die alles repareert dat kapot gaat.

Op de vraag of zij vaker hun bedden moesten verwisselen door de obesitas patiënten, kon zij geen antwoord geven.

Inmiddels heb ik meerdere hotelbedden verkopers gesproken en tot op heden worden er geen bedden gemaakt voor nog zwaardere mensen.
Hotelbedden hebben zes poten in plaats van vier. Maar het gaat om het onderstel van een boxspring. Niet het matras, zo vertelde een hotelbeddenverkoper. Dat gaat kapot.

Dus als jij het geluk hebt, dat jij als kleinschalige Bed and Breakfast mooie nieuwe bedden hebt geplaatst en jij krijgt een paar mensen van ruim plus 125 kilo een paar dagen op bezoek, dan heb jij een serieus probleem.

Update: 31-5: Na overleg met een schrijver heb ik besloten om mijn kwade woorden te deleten.



57 opmerkingen:

  1. Een bedrijfsrisico.
    Na een paar nachten extra kilo's dragen zal een bed toch nog niet kapot zijn? Dan zouden dikke mensen dus op kapotte bedden slapen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem aan dat zij speciaal gemaakte bedden kopen.

      Verwijderen
    2. Misschien moet je je eens in iets verdiepen ipv maar wat aan nemen.

      Ik ben al 30 jaar zwaar en het enige bed dat kapot ging kwam doordat het krom getrokken was na een ernstige lekkage.

      En ben in mijn vele vakanties ook nog nooit door een bed gezakt.

      Verwijderen
  2. Wat een nare en lelijke blog. Een man van ruim 2 meter die meer dan 125 kg weegt is helemaal niet te zwaar. En er zijn mensen die zwaar worden door een ziekte. Om die allemaal nare vetkleppen te noemen...... Volgens mij is er iets anders aan de hand bij jou. Je zoekt je vrijheid, die je min of meer een beetje hebt en die B&B zit je eigenlijk in de weg. Als ik jou was, zou ik nog eens een rekensommetje maken en gewoon stoppen met die B&B. Geniet van het leven en wel nu. Voor je het weet is het voorbij. Alle ergernissen en investeringen leveren je in ieder geval in mijn ogen minder op dan wat het je kost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herminez, hmm stoppen, ik denk daar wel eens aan. Aan de andere kant heb ik jaarlijks gasten die meer dan een halfjaar blijven, zonder ontbijt, altijd blij en ik ook,

      De B&B zit me niet in de weg, alleen af en toe, zoals nu.
      Het aantal nieuwe mensen, maakt het leven leuk.
      Mogelijk ben ik te precies, een perfectionist. De toegenomen concurrentie, maakt het moeilijker. Het geld kan ik goed gebruiken. Mijn inkomen is nu <60 procent van vroeger,

      Verwijderen
    2. En dus ga je je frustraties uitleven op dikke mensen?

      Verwijderen
  3. Wat grof zeg, sommige mensen kunnen er niets aan doen dat ze te zwaar zijn en dan zo'n rotopmerking maken. Bah,

    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een naar blog weer over de wat vollere mensen onder ons.

    Ik vraag me af waarom jij deze vollere mensen zo ziet en waarom je op deze ze praat. Ik krijg er gewoon een nare smaak van in mijn mond.

    Ik begrijp best dat het niet leuk is dat je bedden kapot zijn gegaan, ik hoop dan ook dat je daarvoor verzekerd bent.

    Vollere mensen hadden het zelf denk ik ook graag anders gezien, er zijn legio redenen waarom iemand te zwaar is, denk bv aan medische redenen, psychische redenen, een zwak voor lekker eten, al heel vaak gelijnd hebben maar iedere keer weer dubbel en dwars aankomen zijn er zomaar een paar redenen die ik hier in mijn omgeving zie.

    En er bestaat ook een groot misverstand, lijnen is niet zo gemakkelijk voor dit soort mensen, ga er maar is aanstaan om bv 40 kilo af te vallen. Toevallig sprak ik van de week een man in de trein die 40 kilo moet afvallen van de arts. Je zag gewoon aan hem dat hij het moeilijk had.

    Dus ik zou je willen vragen niet te snel te oordelen over de wat vollere medemens.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je vergeet nog dat het in iemands genen kan zitten.
      Ik was de enige grote megadikke in de familie,tot ik mijn familie van vaders kant terug vond.
      Die blijken vrijwel allemaal mijn formaat.
      En ze worden er bijna 100 mee.

      Verwijderen
  5. Mensch....wat is je probleem toch? Je bent zo gefixeerd op mensen die dik zijn.

    Je lijkt dik ontevreden met iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo. Gaat ie lekker? Misschien moet je je eens afvragen hoe k*t die bedden van kwaliteit zijn als ze al van een paar daagjes kapot gaan... Ik ken genoeg mensen boven jouw 125kg-grens en die hebben allemaal een prima normaal bed. Echt niet dat die elke paar dagen een nieuw onderstel moeten kopen.
    Misschien is het de zure lucht die van jouw ongastvrije houding afstoomt die de bedden doormidden smelt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee geen slecht bed, €1500 euro en vijf jaar garantie tot het failliet van de fabrikant/verkoper

      Het zit in de grotere concurrentie. Ik ben een perfectionist. Ik hou van goed.

      Verwijderen
    2. Oooooooh daar zit hem de kneep.
      Heeft dus niets met de dikke mensen te maken maar met een failliete fabrikant die wel niet voor niets failliet zal zijn.

      Verwijderen
  7. Een zeer kwetsend blog voor de zwaardere mensen. Ik vind je een heel onaardige vrouw en altijd boos op alles en iedereen. En nee, ik ben niet zwaar, ik weeg 60 kg.
    Wat mij betreft, ik hoop dat je geen gast meer krijgt als ze dit via via te horen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vraag me idd ook af waarom consuminderen zo is. Er moet toch haast een onderliggende oorzaak zijn waarom ze zo reageert.

      Groetjes Sas

      Verwijderen
  8. Wat jammer deze blog....
    Onnodig kwetsend en niet realistisch. Ik heb flink overgewicht en slaap nu al 10 jaar naar tevredenheid op een ikea boxspring en die ziet er nog prima uit dwz geen kuil, geen kapotte veren. Ook het bed daarvoor hebben we jaren mee gedaan. regelmatig matras keren scheelt een hoop !

    Om de humor in je zwartgallige blog te houden : als twee mensen met een normaal postuur sex hebben ligt er toch ook 120 kilo op een matras helft ???
    Ooit over nagedacht ??? Daar kunnen matrassen toch ook tegen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hele goeie, nog niet aan gedacht. Volgens mij is het de bedoeling van het blog om flink op te vallen. Want waar moet ze anders nog over schrijven? Er worden alleen ergernissen beschreven, zelden iets leuks.

      Verwijderen
    2. Vind ik ook een goeie, wel over gedacht, maar niet bij stil gestaan.

      Verwijderen
  9. Wauw... jij durft... hahaha!

    Lekker slapen, maar, vannacht. En morgen fris en fruitig weer op..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thans. Ik schreef dit blog gistermorgen, aan het einde van de dag, dacht ik, zal ik nog een ander blog schrijven en deze niet plaatsen? Niet gedaan.

      Verwijderen
  10. Ik krijg het idee dat je gefrustreerd bent, maar je begeeft je nu op zeer glad ijs.
    Er zijn mensen voor minder zware uitspraken aan de digitale schandpaal genageld.
    Een paar jaar geleden is iemand ontslagen wegens een beledigende tweet. Het kan raar lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beledigend en naar, dat vind ik er van.
    Je scheldt mensen uit en generaliseert. Ik weet toevallig dat er nogal wat mensen zijn die dik zijn vanwege seksueel misbruik in hun jeugd. Ze hebben als het ware een "beschermlaag" om zich heen gebouwd.
    Ook zijn er mensen die dik zijn door medicijnen of door een ziekte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan zijn. Niet bij stil gestaan. In mijn omgeving is een dikkerd waarvan haar man sport en nu eindelijk er beter uitziet. Zij gaf onlangs eindelijk ruiterlijk toe dat ze het snoepen niet kon laten. Hartproblemen meer problemen.

      Verwijderen
  12. Tsss, wát een nonsens zeg!
    Een beetje goed matras gaat na een paar dagen beslapen te zijn door een persoosn die meer dan 125 KG weegt niet kapot.
    Volgens mij probeer je het feit dat je gewoon slecht materiaal hebt af te schuiven op je (betalende!!) gasten.
    Slecht ondernemerschap als je het mij vraagt.
    De oplossing? ...stoppen met je B&B, want gastvrij klink je allerminst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. €1500 en vijf jaar garantie is geen slechte kwaliteit. Ik ben te precies. Mogelijk een slechte klik dit keer.

      Verwijderen
  13. Het aantal anonieme reacties overtreft. Bijzonder vond ik de anonieme reactie op Fleur, dat Anoniem zich aansloot bij Fleur.
    Deze reactie heb ik verwijderd. Dubbel anoniem,
    De anonieme reactiemogelijkheid heb ik derhalve gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij deze opnieuw mijn reactie, die even anoniem was als dat jij zelf bent:

      "Zo, jij durft!!

      Ik hoop dat je lekker slaapt en dan morgen hopelijk wat frisser en fruitiger op."

      Het valt me trouwens op dat je je tekst hebt aangepast. Misschien dat je zelf achteraf ook denkt dat je het misschien wel iets anders had moeten zeggen?
      Ik hoop het voor je...!

      Verwijderen
    2. Idd gistermorgen geschreven. Heel de dag weggeweest, niet terug gelezen en geplaatst.

      Een frustratie van een week, waar veel meer aan vast zit dan hier beschreven. Ik druk me nog netjes uit. Ik ben echt ziedend over deze mensen.


      Ik heb later op de avond de onderste zin aangepast.

      Een blogje over niks schrijven is niet echt mijn ding. Mensen met een mening vind ik boeiend.
      Jij als ondernemer en een eigen kind opvoeden en je leven veranderen, dwingt respect af.

      Verwijderen
    3. Ik vraag me echt af wat jij onder inhoud verstaat.
      Een mening geven is wat anders dan in het rondtrappen.
      Je vind dat je veel bereikt hebt, maar je mist iets heel belangrijks.
      Respect krijg je alleen maar als je dat ook geeft.

      Verwijderen
  14. Wat me verbaasd, behalve de toon van je blog, is de manier waarop je op de kritiek reageert. Zo onderkoeld en of het je eigenlijk niet kan schelen?

    Natuurlijk zijn er veel meer dikke mensen tegenwoordig en dat is spijtig, ze zullen dat zelf ook wel vinden neem ik aan. Wie is er nou graag dik op een paar bijzondere uitzonderingen na. Over dik zijn is al veel gezegd en geschreven en onderzocht. Er zijn oorzaken waarom een deel van de te zware mensen er niets aan kan doen. Het altijd beschikbaar zijn van eten overal, de mate van opname van voedingsstoffen in de darmen, geestelijke gesteldheid, verslavingsgevoeligheid, ziekte en zo zijn er nog wel een paar te noemen. Gebrek aan discipline is niet altijd de onderliggende oorzaak. Interessant om je in te verdiepen mocht je je vooroordelen eens tegen het licht willen houden. ;)

    En als je de B en B vooral doet voor het geld is het ook gedoemd om te mislukken denk ik. Het lijkt meer ergernis te geven dan het geld lijkt te vergoeden....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat gevoel heb ik ook.
      Er zitten grenzen aan hoe veel je moet opgeven voor geld. Daar blogde ik toevallig gisteren nog over....

      Verwijderen
    2. Ik heb besloten, om voortaan dagen tussen de ene en de volgende gast in te zetten.
      De gasten die ik nu heb zijn engelen vergeleken met die duiveltjes van vorige week.

      Ik Google altijd iedereen na, meestal dan.maar dat is niet altijd wat het lijkt te zijn,

      Ooit had ik een vrouw en man die reserveerden. Een paar dagen tevoren belde ze af, want haar vader was zwaar ziek. Ik dacht, ik pas de reserveringskalender niet aan, ik neem mijn rust. Wie schetst mijn verbazing dat ik een paar dagen later een review kreeg met een slecht cijfer , dat het zo fijn was geweest midden in de stad. De gastheer enz.

      Ze waren kennelijk elders te gast geweest.
      De vrouw was ouderling van een kerk in het oosten van het land.

      Kortom ook googelen levert niet alles op.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is van de afdeling selectief reageren of selectief lezen...Het boeit je kennelijk niet zo wat je met je blog teweeg brengt.

      Verwijderen
  15. En o ja, ik was mezelf niet aan het verdedigen, ik heb een gemiddeld gewicht wat prima is. Ik voelde gewoon wat compassie met de te zware mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dank je wel voor het verzieken van mijn dag .... ik hoop dat jij net als ik ook nog een keer 25 kilo aankomt door de Prednison !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent 1 van de 450.000 mensen die Prednison gebruiken. Ik ken niet alle bijwerkingen, maar het zijn er vele.

      Verwijderen
  17. De toon van je blog ervaar ik als krenkend en je toont er weinig mensenliefde in. Je beschrijft deze mensen als duiveltjes, terwijl het ongetwijfeld ook gewoon mensen zijn die net als iedereen de nodige fouten en gebreken hebben.

    Ooit was ik een baby met een te laag geboortegewicht. Ik moest groeien, want ik was te mager, ik werd "vetgemest". Zo ging dat in die tijd.
    Dat vet is er helaas nooit weer afgegaan. Zolang als ik me kan herinneren was ik te dik. Altijd op vermageringsdieet, altijd honger.
    Uitgescholden op school en als volwassene. Het heeft me altijd heel erg pijn gedaan.

    Op een gegeven moment werd ik bij mij in de buurt, terwijl ik langsfietste, door een meisje uitgescholden voor vetklep. Dat gebeurde wel vaker, in dit geval kende ik het kind vaag, ze was een nichtje van een klasgenoot van oudste dochter.
    Ik moet bekennen dat ik een paar jaar later met enig genoegen zag dat ze minstens zo dik was als ik: verdiende loon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me voorstellen dat je je zo voelde. Niet prettig.

      Ik zocht in mijn antwoord het tegenovergestelde van engelen. Dat is demon. Net zoals licht tegenover zwaar staat en nacht tegenover dag.


      Zoals eerder geschreven en gezegd, ik vind jou niet boven stug zwaar. Je bent lang en aan jou is zichtbaar dat je beweegt.

      Ik ben met jou eens dat dat kind dat niet had mogen zeggen. Idd what comes around, Goes around.

      Hoe komt het zo, dat dat kind zo dik geworden is? Prednison?

      Verwijderen
    2. Aan jou is zichtbaar dat je beweegt?
      Hilarisch.
      Als het niet zo triest was.
      Je oordeeld als een kip zonder kop.

      Ik sport minimaal 3x per week intensief en blijf dik.
      Aan mij is het niet zichtbaar.
      Dus als jij het niet ziet, mag jij mensen veroordelen?

      Verwijderen
  18. De beddenfabrikanten zullen ongetwijfeld wel blij zijn, want zij zullen meer bedden kunnen verkopen.

    Wat roept je post veel emotie op zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iddd, je bent zo goed als je laatste prestatie, komt hier goed naar voren.

      Verwijderen
    2. Volgens mij moet je de boot verkopen en opnieuw beginnen.........

      Verwijderen
    3. Leuk gevonden. Ik denk dat ik eerder dan volgend jaar ga stoppen met dit blog.

      Verwijderen
  19. Ik heb al drie keer een een rot antwoord geschreven.. en drie keer niet geplaatst. En nu laat ik het erbij, ik wil alleen nog laten weten dat ik mijn tijd niet meer ga verdoen met jouw zure geschriften. Leeslijst opschonen dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik lees altijd graag je blog maar helaas ga ik de rss feed nu maar verwijderen uit m'n reader vanwege deze zin "Pisnijdig schrijf ik ' Vetkleppen, zijn een aantasting van de maatschappij'."

    Dankzij medicatie ben ik enorm dik. Ik kan niet stoppen met die medicatie maar ben altijd voorzichtig met dingen als bedden, stoelen etc, zeker van een ander. Het spijt me ontzettend dat je denkt dat vetkleppen zoals ik een aantasting zijn voor de maatschappij. Dan heb je lezers zoals ik ook niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En dank je wel maar weer..... Ik ben erg lang, en te zwaar, vooral "dankzij" de medicijnen die ik nodig heb om in leven te blijven. Ik begrijp dus dat ik bij jou geen vakantie hoef te komen houden.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik benieuwd naar de keuze van jouw bed. Waar en waarom heb je jouw bed gekozen?
      Inmiddels begrijp ik dat boxsprings niet geschikt xijn.

      Verwijderen
    2. Hoewel het me erg tegenstaat, ben ik hier toch maar weer even komen kijken, n.a.v. jouw vraag op mijn blog. Gezien de manier waarop je schrijft over mensen, denk ik dat je maar gewoon geen mensen meer in huis moet nemen. Jij blij, die mensen ook blij - want bij zoveel negativiteit te gast zijn moet toch helemaal niets zijn....

      Verwijderen
    3. En overigens, je vraag op mijn blog ga ik verwijderen. Dat is tegen mijn gewoonte, maar ik heb niet zoveel zin om vaker dan nodig is geconfronteerd te worden met zoveel zurigheid - als je te dik óf te mager bent, wordt je heus genoeg uitgescholden, op straat, in de trein, op het werk....

      Verwijderen
    4. Details, geen antwoord op mijn vraag, welk bed kies jij ivm gewicht en hoe vaak vernieuw je hem.

      Niet alleen ik ben kort door de bocht.

      Verwijderen
    5. Je bent ronduit grof en onbeschoft.
      Wie denk jij eigenlijk dat je bent dat je zo'n toon tegen fatsoenlijke mensen aan durft te slaan.

      En om het nog maar eens duidelijk te maken: mijn bed was meer dan 40 jaar oud toen ik het als gevolg van waterschade weg moest doen.

      En de meeste boxsprings begeven het als gevolg van uitbundige sexuele uitspattingen.

      Verwijderen
  22. Op rtlnieuws staat een interessant artikel voor je. Misschien dat je dan ook begrijpt waarom er mensen door deze blog gekwetst zijn.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent misschien niet eng, maar aan het onderdeel tact kan nog wat bijgespijkerd worden...

      Verwijderen
    2. Inhoudelijk? Voel ik plaatsvervangende schaamte.

      Verwijderen
  23. Ik zie hier maar één aantaster van de maatschappij.

    BeantwoordenVerwijderen