maandag, mei 30, 2016

Matrassen zijn een hele wetenschap

Mijn blog : "Hotels en beddenfabrikanten niet ingesteldop obesitas patiënten" heeft veel los gemaakt.

Ik denk dat er wel hotels zijn die speciale bedden hebben.   Latex of traagschuim zijn het meest geschikt voor zware mensen. Deze vormen zich het beste. De belasting verkort de levensduur.
Zware mensen hebben behoefte aan zachte matrassen. Een boxspring is niet geschikt. Iemand vertelde mij, dat ze de veren van de boxspring in haar rug voelde.
Als je zwaar bent, informeer dan vooral vooraf informeren bij je logeeradres naar je bedden. Bij Pietje Precies staat het gewoon op de website.  Als je vooraf oplet, dan hoef je achteraf de bedden niet in een review af te kraken en het slechtste cijfer ooit te geven.

Inmiddels heb ik begrepen dat de bedden nog goed voldoen en heb ik Het eerste review binnen. Opluchting. Ik ben behoorlijk kritisch, dus denk ik bij het minste en geringste dat het niet goed is.

De gasten waar ik over sprak, waren echt obesitas. Herman den Blijker is er heilig bij. Niet door pillen, of door de ziekte lipodeem. Ze waren het door overeten. In de kamer vond ik grote flessen cola. Mijn ruime ontbijt ging dagelijks volledig op. Ondanks dat ik het ontbijt dagelijks uitbreidde, het maakte niet uit.
De man hield niet van wandelen en na een paar stappen hijgde hij.

In mijn omgeving ken ik drie mensen die overmatig zwaar zijn. Zij vinden dat ik onvoldoende Bourgondisch leef.  Zo is het. Een vrouw, met hartproblemen, kan het snoepen niet laten. Bij de koffie hoort een koek. Niet een kleine koek, nee een Koek. Zij verwonderen zich weer over mijn hoeveelheid groenten die ik naar binnen werk.

In de reacties op dit blog kwamen vooral boze opmerkingen over mijn kwaadheid over deze mensen. (Na overleg met een schrijver heb ik mijn beleving verwijderd)  Want obesitas, dat komt vooral van pillen en het bericht of ik de ziekte lipodeem ken. 
Het medicijn Prednison wordt door 450.000 mensen ingenomen. Lipoedeem is een ziekte die nu pas bekend is. De maatschappij past zich aan, aan deze problemen. Meer kanker door overgewicht.

Als lid van de MMV en bestrijdster van mijn verhoogde Gamma GT lees ik regelmatig over gezondheid, voeding en beweging. Mijn motto? 'Liever voeding dan vulling'. Is mijn gewicht ideaal? Nou nee, mijn bmi is 27. Er valt nog wat te verbeteren.


7 opmerkingen:

  1. Dit verhaal is al een heel stuk genuanceerder!
    Maar nog steeds: hoe weet je dat hij geen pillen gebruikt? Misschien is die man wel misbruikt in zijn jeugd, een dierbare verloren of heeft hij een depressie. The mind is a strange thing...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben een bedrijf geen psycholoog.

      Verwijderen
    2. maar zelfs als je de oorzaak van zijn gedrag niet kent, kun je wel beschrijven hoe hij eet, en dat dat zeker bijdraagt aan zijn hoge bmi. En gedrag beschrijven is niet veroordelen, toch?
      Niet dat ik het makkelijk vind om nette porties te eten..., en mijn bmi past bij de pondjes die door mijn mond gaan. (bmi 26)

      Verwijderen
    3. Ik voel me gekwetst zoals je over mensen met obesitas schrijft. Ik heb mijn hele leven geworsteld met een overgewicht. Een mens is geen obesitas. Net zoals een mens geen longkanker of astma is. Mensen hebben obesitas of hebben astma of longkanker. Mensen zijn veel meer dan hun kwaal alleen.

      Verwijderen
  2. ik wil toch even wat kwijt, ik ben 25 en heb lipoedeem altijd gezond gegeten en sport 3x in de week. desondanks heb ik in mijn boven kleding maat 38 en in mijn onderkleding maat 48! een ernstige vorm van lipoedeem dus, vorig jaar hebben ze al 15 kilo vocht weg gehaald. kosten €8500. allemaal braaf betaald van mijn spaarrekening.

    Ik vind bovenstaande reactie over dat die ziektes komen door overgewicht nogal kort door de bocht.

    maar daarnaast vind ik wel dat iedereen zijn mening mag geven, maar pas op hoe het overkomt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi motto heb je! Het lijkt me best heftig om mensen zo te zien hijgen door hun overgewicht. Dat kan toch niet gezond zijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meest geschikt voor zware mensen is koudschuim steviger en veel duurzamer dan latex en traagschuim.

    BeantwoordenVerwijderen