woensdag, mei 18, 2016

Paar leuke uurtjes in Rotterdam doorgebracht

Tijdelijk is er een trap die vanaf centraal station rechtstreeks naar de top van het Groothandelsgebouw gaat. Hij eindigt iets beneden de bioscoop Kriterion, die in 1961 bovenop het Groothandelsgebouw werd gebouwd,

De bioscoop Kriterion is alleen nog in gebruik voor evenementen. Ik herinner me deze bioscoop nog goed. Ooit was ik daar en kon ik vanaf Kriterion rechtstreeks genieten van het mooie uitzicht.

Ik had er niet bij stilgestaan, dat ik deze trap op kon. Ik had mijn handen vol met spullen. Mijn IPad die ik begin dit jaar voor honderden euro's heb laten updaten, deed het zo sloom. Ik wilde er nu echt vanaf.  Vanmiddag was ik in de Istore beneden in het Groothandelsgebouw te vinden. Ik kocht daar de IPad pro. De IPad air had ik kunnen kopen, maar ik werd over de streep getrokken door de snelheid. Dit was belangrijker dan meer GB's en een extra luidspreker.

Met deze spullen wilde ik niet nog eens die trap oplopen en ik troostte me met de gedachte dat ik immers vroeger vanuit Kriterion bij wijze van uitzondering de stad kon zien. Het uitzicht is nu een stuk korter. Vroeger stond het grote gebouw van Nationale Nederlanden nog niet in de weg en kon je tot het  voormalige Shell gebouw bij het Hofplein kijken.

Op mijn weg naar huis heb ik eindelijk een lekkerbekje bij Schmidt Zeevis gehaald. Schmidt zeevis is in de Spaanse Polder in een mooi architectonisch schip gevestigd. 

De kosten zal ik recht evenredig verdelen tussen bedrijf en privé. Alhoewel iemand mij vertelde dat hij zelfs de laptops van zijn kinderen volledig afschreef op zijn bedrijf. Of hij nooit gecontroleerd werd, vroeg ik. Nee, hij was nooit gecontroleerd, hij deed de administratie zelf, maar liet zijn accountant de aangifte verzorgen, als de belastingdienst kwam controleren, dan zou hij zeggen, dat hij het niet wist.


2 opmerkingen:

  1. In de oudheid zeiden de mensen dat de goden uitgevonden waren om te zorgen dat ze het goede deden ook als niemand keek. Kennelijk is dat nu niet meer nodig, deze persoon is gewoon eerlijk over zijn fraude en laat anderen meekijken. Ik vind het wonderlijk.

    BeantwoordenVerwijderen