vrijdag, juni 24, 2016

De onvoorspelbare buien

Ondanks buienradar blijft het moeilijk regenbuien te voorspellen.  Ik heb vaak misgerekend met de voorspellingen. Zei ik een paar dagen vooraf, maandag is het de hele dag droog en zonnig.

Inmiddels weten we dat het afgelopen maandag maar een bui geregend heeft. Van 's morgens vroeg tot aan het begin van de avond.

Vervolgens was de voorspelling, dat het dinsdag droog zou zijn. Dit veranderde in 's morgens een enkele bui. 's Middags om twee uur een bui van 0 mm regen en dan om vier uur een bui met 1 mm regen.
Uiteindelijk een bui van twee uur tot vijf uur en beslist meer dan 1 mm.

Een vrijdag gingen we varen. We wisten  dat er een buitje zou komen, maar ok, we voeren gewoon door.  De krachtige buiige wind woei hard genoeg. Geen regen. Later zakte de wind en het was echt lekker weer

Gisteren als het de mooi weer en vandaag zou het fantastisch weer worden met een zonnetje en dan genieten. Uiteindelijk bewolkt en hier en daar motregen. Ik heb mijn hoop voor vanmiddag nog niet opgegeven. We zijn gewoon gaan varen.

Door global warming en atmosferische storingen is het weer lastig te voorspellen.  Ik heb me voorgenomen, gewoon op mijn boerenverstand te rekenen. Gisteravond zag ik halo's in de lucht. Een mooi gezicht.  Feitelijk zou je dan moeten zeggen, ik wacht het nog even af.

4 opmerkingen:

  1. Maandagochtend en donderdagochtend rond acht uur zou het hier volgens de radar volop regenen. Dat deed het (nog) niet. Ik kwam droog aan op mijn werk, wat heel fijn was. Ik kom liever nat thuis dan nat op mijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk eigenlijk nooit naar het weer. Hier is het dus altijd grotendeels een verrassing en komt het wel eens voor dat ik te warm of te koud gekleed ben. Ik laat me graag verrassen wat dat betreft ;)

    BeantwoordenVerwijderen