zondag, juni 19, 2016

De tweede lijfrente komt er aan

Sinds 10 mei 2016 ben ik dankzij tussenpersoon Moneywise bezig om het geld van een bankspaarproduct van SNS bank te laten uitbetalen als lijfrente via Aegon.

Ik ben Moneywise dankbaar voor hun tussenkomst.  Zonder de hulp van Moneywise had het ding helemaal niet uitgekeerd kunnen worden. Ik heb een koopsompolis voor 2006 afgesloten. Derhalve heb ik recht op een overbruggingslijfrente die op mijn AOW leeftijd af moet lopen.

SNS bank moest spitten in hun archieven om te zien of ik sinds het bestaan van het bankspaarproduct nog geld had bijgestort. Anders was het feest niet doorgegaan.  Het ging moeizaam te moeizaam. Bijna naar het Kifid. Toen opeens liggend op de bank, ontspannend tv kijkend, kreeg ik een ingeving.  Ik bewaarde zelf toch altijd alle spullen in verzekeringsordner.  Nog niet gedigitaliseerd? 

Ik zocht alle SNS brieven vanaf 2012 bij elkaar. Scande ze en stuurde ze op, naar zowel SNS als Moneywise.  Met dit bewijs, kan Aegon, zonder kans op een boete van 2 ton, aan mij mijn lijfrente tot pensioendatum uitkeren.

Iedereen blij. Ik ook.  SNS ontvangt van Moneywise nog een factuur voor het extra werk dat zij leverden. Ik ontvang van Moneywise ook een factuur voor geleverde diensten minus een korting, omdat zij voor de tweede keer een lijfrente via Aegon mogelijk maken.

Waarom Aegon? Tja, op de site van Moneywise waren er twee verzekeraars die de hoogste uitkering garandeerden. Eén onbekende en Aegon.  Dus koos ik voor Aegon.


Binnenkort ontvang ik vier keer per maand een vast bedrag:
WW, ABP, lijfrente 1 en lijfrente 2. Nog even en leef ik van geld wat ik zelf gespaard heb
Altijd fulltime gewerkt. 

1 opmerking: