donderdag, juni 23, 2016

Een lekker soepje

Onderweg, ergens zag ik een soepje staan van zoete aardappel met chili. Hmm, dat lijkt me lekker.


Thuis had ik nog zoete aardappelen liggen. In zoete aardappelen zit meer voedingswaarde, dus eet ik vaker zoete aardappelen. 

Chilipoeder pept pompoensoep op. Ook dat heb ik in voorraad.
Sterker, ik heb heel veel kruiden in huis. Ik haal ze in de toko. Daar zijn de kruiden voordeliger en je koopt er veel in een plastic bakje.

Zonnatura  groentenbouillonblokjes  behoort ook tot mijn standaard uitrusting.

Enfin, ik maakte de soep van wat ik nog in huis had, met de basisingrediënten

  • klont boter
  • gesnipperde ui fruiten
  • geschilde en klein gesneden zoete aardappel er aan toe voegen
  • voorraad groenten ( bij mij was dat snacktomaatjes en snackpaprika's en peterselie uit de vriezer)
  • groentebouillonblokjes (mogen ook gewone zijn)
  • wat water
  • iets chilipoedr
Deksel op de pan en wachten tot het klaar is. 

Staafmixer er op.


Hmmm, lekker!

3 opmerkingen:

  1. Klinkt lekker! Zoete aardappel zit ook wat meer smaak aan dan, dan gewone.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het altijd zo knap als mensen iets lekkers kunnen maken met wat ze nog in huis hebben liggen! Dit klinkt ook erg lekker!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kokosmelk en spinazie zijn hier heerlijk bij!

    BeantwoordenVerwijderen