maandag, juni 20, 2016

Mooie film 'Me before you'

Na de behoorlijk slechte recensie in de Volkskrant, waarin deze film totaal werd afgebrand,  besloot ik deze film niet te gaan zien. 
Te vaak films gezien met mijn filmabonnement, waarvan ik me later afvroeg, waar gaat dit over.  Gisteren  had ik mijn huiswerk voor de schrijversacademie ruim op tijd ingeleverd, weinig kilometers gelopen, maar net genoeg, om er mee door te kunnen, en ging ik lekker naar de film.

Als je niets verwacht van een film, kan het alleen maar meevallen. Het viel mee. Het verhaal ging over Will die een dwarslaesie had. Hij logeerde bij zijn ouders in een kasteel. De arme Lou werd na zeven jaar ontslagen uit haar serveerstersbaan. Haar vader was werkloos. Haar moeder deed de huishouding.  Via persoonlijk advies op het arbeidsbureau kreeg ze het advies te solliciteren naar de baan. Het gezin had haar inkomen nodig om rond te komen.

Een depressieve rijke Will en het optimistische arme meisje Lou.

Een simpel verhaal, maar de acteurs, de entourage en op het laatst de bucketlist die Lou maakte en uitvoerde maakte het bijzonder. De relatie van Lou werd beëindigd. Er was chemie tussen Will en Lou,  
Lou kwam op het laatst te weten dat Will zijn ouders zes maanden leven had beloofd. Hij wilde in Zwitserland samen met zijn ouders en hulp zijn leven beëindigen. Hetgeen gebeurde. 

De emotie in deze film had niet alleen mij te pakken. Er werden meerdere traantjes weggepinkt.
De kijkers van Pathe beoordeelden deze film met een terechte vier sterren.

6 opmerkingen:

  1. Wat 'n rare eerste zin! Ik hoop dat je je huiswerk beter gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. verhaal lijkt erg op Intouchable, dat vond ik een erg goede film. Deze ken ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oohh... ik had al een voorstukje gezien en die sprak mij aan! Wát nou Volkskrant! :o( Ik ga er toch gewoon lekker heen. Dank voor je recensie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de film ook gezien van de week en ik vond hem prachtig. Tja.. smaken verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen