zondag, juni 05, 2016

Tot nu toe heb ik slechts vijf keer gevaren.

Als je niet werkt, dan heb je vaak een lege agenda, dacht ik voorheen. Inmiddels blijkt dat er talloze kleine afspraken zijn, die mijn agenda vullen en varen in de weg zitten. Al is er maar een afspraak op een dag, dit zorgt voor een niet varen dag.  

Het is gezelliger om met meer mensen te varen en lange tochten uit te zetten. Ook andere  mensen hebben ook een agenda een prioriteiten.

Het weer is regelmatig een spelbreker, de kou met Pinksteren. De bootkap waar ik in mijn eentje duurde het de eerste keer 50 minuten  om hem na het varen op te zetten. Met zijn tweeën gaat dat veel sneller.  Inmiddels ben ik handiger. 

Het varen wordt vaak tegen gehouden door agenda's, de bootkap. De weersvoorspellingen zijn door de global warming lastig te doen. Hoe vaak er wel niet regen is voorspeld en dat het dan toch niet regent! Balen is dat.

Dan zijn er de agenda's van meevarenden. Bij iemand waar het varen niet in het bloed zit, zal bij een beetje minder weer en de kans op wat regen snel leiden tot annuleren. Vooral als die iemand een echtgenoot heeft die niet wil en thuis wacht tot zijn vrouw, het liefst tijdig thuis komt. Balen in zo'n geval. 

Gelukkig heb ik een aantal mensen in mijn netwerk die wel van varen houden. Maar ook die hebben agenda's. Ik zou nog meer mensen moeten kennen die van varen houden en waar het een beetje mee klikt.
Gisteren had ik kunnen varen. Ik had, als ik vooraf geweten had dat de gasten niet om bij uur maar om elf uur 's avonds aan zouden komen, dan had ik. 

Vandaag zou ik een rondje Midden Delfland varen. Op de drukke zondag dan maar, een dag waarop het met mooi weer file varen is. Ik had me voorgenomen nooit op zondag te gaan varen. De agenda's van mijn meevarenden lieten het niet toe. We gaan nu een klein rondje. Niets aan te doen.
Ooit zal ik dit grote rondje van 30 kilometer varen. Echt.

2 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je er binnenkort tijd voor hebt, daar heb je de boot immers ook voor gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iemand op de wsv voer gisteren pas voor de eerste keer uit!

    Valt toch nog mee.

    BeantwoordenVerwijderen