dinsdag, juni 21, 2016

Volgende week wordt mijn vloer geïsoleerd

Nog maar een paar nachtjes slapen en dan wordt mijn vloer voorzien van een eps laag.  EPS is piepschuim en kan in meerdere vormen aangebracht worden.

Volgens milieucentraal hoef ik mijn vloer niet verder te isoleren. Er is al een isolerende laag van 6 cm, op 1 balk na, die is niet geïsoleerd, zo bleek tijdens de inspectie. Ik heb geen vloerverwarming.
Na de nieuwe isolatielaag is de Isolatiewaarde RC 4,25!  Het hoogst haalbare. De kosten zijn €2300. Ik heb het er graag voor over.

In de winter heb ik koude voeten en koude kuiten. Ook al staat de verwarming op 20 graden. Ook nieuwe goede pantoffels brengen geen uitkomst. Buren met een zelfde soort vloer klagen ook over de koude vloer.
Het nadeel van veel thuis zijn is, dat fouten van je huis gaan opvallen. 

Wat wel uitkomst zou geven is mijn vloer voorzien van een tapijt.  Een tapijt is prima, maar een tapijt krijgt altijd slijtplekken op 1 plek en niet te verwijderen vlekken. Je moet het stofzuigen, je moet heel veel met een tapijten vloer.


bron: Milieucentraal

3 opmerkingen:

  1. Goede actie, ik kan vloerisolatie alleen maar aanbevelen. Wij hebben het onder onze 1975 woning met purschuim gedaan, voelde echt wel het effect op onze parketvloer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Daar zul je in de winter denk veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen