dinsdag, juni 07, 2016

Vreemde afstandsverschillen

De stappenteller van mijn Iphone  is niet gelijk aan Google Maps en niet gelijk aan de kilometerteller op de scooter.

Volgens de stappenteller van de Iphone loop ik veel minder kilometer dan volgens google maps.

Een voorbeeld. Naar de watersportartikelenzaak is het volgens Google maps 2,6 kilometer.  Volgens de stappenteller is het 2 kilometer. Op mijn scooter kom ik aan de 2,5 kilometer. Een acceptabel verschil!

Naar de kerk is het 2,7 kilometer. Als ik loop kom ik maar aan 2,3 kilometer. Ik weet dit eerder aan het schuin oversteken, over grasperken lopen en zo stukken afsteken. Maar eigenlijk is het structureel.

In Google maps, kun je nu ook hemelsbrede afstand meten. In dit geval komt de afstand beter overeen.


Hebben jullie deze verschillen opgemerkt?

4 opmerkingen:

  1. Volg je dan wel dezelfde route? Grapje natuurlijk ;-) Het lijkt mij aannemelijk dat de verschillen inderdaad kunnen zitten in de manier hoe de route berekend wordt. Lopend kun je wellicht toch wat stukken afsnijden. Wil je het echt weten, dan zou ik voor een professionele stappenteller gaan, zoals de Fitbit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of ga een heel lang recht stuk afleggen, dan heb je geen last van het bochteffect.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoor het van collega's dat zij daar ook last van hebben. Echt heel grote verschillen. Zelf maar weer tellen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen