vrijdag, juli 29, 2016

De beste boodschappenapp is Excel van Windows

Altijd klungel ik met boodschappenlijstjes. Ik schrijf het op, en dan raak ik het briefje kwijt, of het ligt nog thuis als ik ga shoppen. Zo dus. Gewoon lastig.

Ik ben tegenwoordig een fan van Jumbo Online (gratis reclame). Het zorgt er voor dat ik fluitend met een grote glimlach in een kwartier mijn boodschappen in huis heb. De Zonnatura wortel- en bietensap is net zo voordelig als bij Dirk. Het online en biologische assortiment is groter dan in de winkels. Genoeg reclame dus.

De rest van de boodschappen haal ik uit mijn moestuin, van de gezellige centraal gelegen grote markt, of van de groenteboer en uit de Aldi op het rustigste tijdstip van de week, de maandagmorgen om half tien, of een keer 's avonds. Ook rustig.
De Lidl is vaak te druk, dus moet ik wachten bij de kassa en daar wordt ik sjacherijnig van. Heel sjacherijnig.

Het boodschappenlijstje dus.  Sinds een paar maanden gebruik ik daar de app van Windows office, die tegen betaling van jouw e-mail account bij Outlook of Hotmail, bereid is om Excel en Word aan te leveren.
Voor de boodschappen is Excel gewoon het handigst.  Ik tik het liefst op de Ipad en soms op de telefoon.  Per soort boodschappen gesorteerd bij elkaar. Dan rennen door de winkel op het rustigste tijdstip.  Ik ben een fan van Excel en ik niet alleen. Onlangs zag ik een boot met de naam Excel.

Deze week staan er ook boodschappen bij de Bouwmarkt op en soms ook de Action. Verzamelen die boodschappen. Drukke winkels, ook al werk ik niet.

Met een zo compleet mogelijke boodschappenlijst doe ik zo snel als mogelijk en zo min mogelijk de boodschappen.


6 opmerkingen:

  1. Het woord excelleren werd al in 1650 gebruikt en betekent: uitblinken, uitmunten, veel beter zijn dan anderen. Als een boot Excel heet, betekent dat niet per definitie dat ze fan zijn van het Microsoft programma, misschien vindt de eigenaar dat hij/zij een uitmuntende boot heeft, die veel beter is dan andere boten.

    Heb je zo de pest aan boodschappen doen, dat het allemaal zo snel mogelijk moet en je zo min mogelijk boodschappen wilt halen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik. Zonde tijd. Er zijn 99% leukere dingen te doen

      Verwijderen
    2. En jij was bang vor pyamadagen toch? Fijn hè niet meer werken en de andere noodzakelijke hh dingen etc zo snel mogelijk doen en genieten van de rest. Weinig geraniums in huis ook zeker?

      Verwijderen
  2. Die heb ik in een bak rond een lantaarnpaal voor mijn huis geplaatst. Staat heel gezellig De buren vinden het ook een aanwinst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien moet je dan ook een Hyundai Excel aanschaffen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zinkt direct. Zojuist mijn bootverzekering uitgebreid. Dure buitenboordmotor

      Verwijderen