maandag, juli 18, 2016

Een duur bootje

Voor mijn hobby ga ik ver. Vorig jaar kocht ik op 18 augustus eindelijk een boot voor 4500 euro met een buitenboordmotor.   Een leuk bootje, met een piepkleine kajuit.  De kap was kapot en moest vernieuwd worden, zeker nadat de meubelmaker die de naden opnieuw stikte iets te veel kap had genomen. De kap was te gedateerd en de stof versleten. Tijd voor een nieuwe kap.  Ik vond op advies iemand die kappen maakte naast zijn werk. Ik koos na advies van de havenmeester een stevige stof en de kap werd begin april opgeleverd voor 1650 euro.

Onlangs stopte de Mercury 9,9 pk buitenboordmotor en werden we gesleept naar de haven. De buitenboordmotor kreeg een onderhoudsbeurt, maar ik durfde geen grote tochten meer te maken met deze motor. De motor doet het goed hoorde ik van vele kanten. Houden, kan best.

De herinneringen aan mij eerste scooterleverancier en hersteller met garantie tot het einde van de straat, of dat zelfs nog niet eens, kwellen mijn herinneringen en deze buitenboordmotor ook.
Ik wil geen gedoe, niet met scooters en zeker niet met buitenboordmotoren.

Inmiddels ben ik veel informatie wijzer. De beste buitenboordmotor is een Honda. Binnenkort wordt de Mercury vervangen door een Honda 15 pk. Een betrouwbare Honda. Uit de testresultaten over 2015 komt deze als beste uit de test.
Ik ben benieuwd.  Fijne lange vaartochten maken met een betrouwbare stille motor.  In mijn spaarsaldo komt een deuk van 3050  euro.  Alles bij elkaar wordt het een dure boot. Maar ik ben blij met de boot. Eindelijk een boot! Met deze buitenboordmotor wordt het een betrouwbare  boot.

Op het water word ik helemaal Zen.


13 opmerkingen:

  1. Ik had vroeger een motorkruiser van 10 meter met 2 binnenboord diesel motoren. Leuk voor een paar dagen per jaar, maar kosten handenvol met geld. Binnen hing een sticker: als we geen boot hadden, waren we miljonair geweest. Juist !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Mijn vader zij altijd ik rook niet!

      Verwijderen
    2. Haha. Echt leuk. Ik rook niet en drink zelden.

      Verwijderen
    3. @flyingdutchboy. Het gezegde zou moeten luiden, je koopt een boot en het wordt je financiële dood.

      Verwijderen
  2. Wij hadden vroeger altijd goede ervaringen met Evinrude buitenboordmotoren. Nooit problemen mee gehad en makkelijk te starten toen er nog handmatig gestart moest worden. Ik kan me ook nog BBmotoren herinneren waarbij je elke keer een touwtje om een draaiplateau moest draaien en daaraan trekken en dan maar hopen dat het maar 1x moest, maar kan me ook scheldpartijen herinneren als hij het niet snel deed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Evenrude die zie je niet meer...... Ik zag nog een bb motor uit 1998. Gedateerd.

      Verwijderen
  3. Genieten van het goede van het leven is heel veel waard!
    Ga jij maar lekker bootjevaren, je hebt het tenslotte ruimschoots verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, dat klinkt goed; zen op het water. En juist omdat je zuinig hebt geleefd kun je dit nu op deze manier doen. Lekker genieten! 🚣🚣🚣


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd maar het de bodem wordt al bijna bereikt..... Nou ja, de buffer wordt aardig omlaag gebracht.

      Verwijderen
  5. Wat fijn dat je zo rustig wordt van het water! Dan is het prettig om een boot te hebben inderdaad.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als jij er gelukkig van wordt is het het waard. Anderen geven hun geld weer ergens anders aan uit. Het lijkt mij ook heerlijk zo op het water. Ik word er ook zo heerlijk rustig van. Je hoef t dan niets. Alleen kijken naar het water en zen......Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen