maandag, juli 11, 2016

Kouwe kak

Mijn zeilmaat is al vele jaren verbonden aan de Rotary. De Rotary is een dure club voor ondernemers.
Zo voer hij onlangs mee in de sloep die bij een jachthaven even verderop ligt. We varen er altijd aan voorbij op weg naar overal en nergens.
Hij kwam terug met vele verhalen. De sloepeigenaar van deze nieuwe sloep die €100.000 kostte, had zich zelfs moeten inkopen in deze club. Dat was pas een club, 'inkopen', wat sjiek. Mooi hoor. De sloep was zo groot, dat hij maar nauwelijks onder de vele bruggen door kon varen. Spannend en wat een mooie sloep was dat!

Het inkopen bleek een bedrag te zijn dat iedere nieuwe huurder moet betalen. Ik ontnuchterde hem en zei: 'dat heb ik ook moeten doen'. Via de website zag ik dat deze watersportvereniging €275 entreegeld vroeg en ik €200 betaalde aan entreegeld.

Bij deze watersportvereniging wilde ik meer dan 10 jaar terug al een kajuitzeilboot kopen. Zeilen dat doe ik graag, maar zeilen kun je slechts beperkt in dit gebied. Ook kun je minder vaak zeilen dan varen met een motorboot. Achteraf gezien had ik er toen te weinig geld voor.
Ik weet dus dat het zogenaamde sjiek van die watersportvereniging nogal meevalt. Het zal hooguit de nieuwe dure sloep van een ton geweest zijn, dat hij zo onder de indruk was.

Mijn tip voor iedereen, als je bij een club een entreebedrag betaalt,  zoals bij je fitness, in  mijn geval Basic Fit,  noem het inkopen bij de fitness. Inkopen  klinkt sjiek en zo kweek je ontzag voor jezelf.  :D


(238 woorden)

5 opmerkingen:

  1. Hahaha, dat is een mooie manier van contributie betalen inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja, 'inkopen' klinkt wel heel fancy. Maar ook een beetje stom, ik zou liever hebben dat ik zoveel indruk maakte met mijn sloep, dat ze me ergens voor vroegen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Indruk maken met mijn boot zal nooit gebeuren, ik houd niet van varen 😎
    Ook niet van kouwe kak, rotary oid. Van die laatste hoor je tegenwoordig toch niet meer zoveel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Rotary in NL heeft nog steeds uitwisselingsprogranma's voor studenten en verricht steun.
      De club is idd niet meer zo groot als vroeger en een beetje gedateerd. Het lidmaatschapsgeld is behoorlijk.

      Ik moet ook altijd lachen als hij zegt dat hij een goedkope auto heeft. (Kleine Audi)👍

      Verwijderen
    2. Wij weigeren iedere invitatie voor Rotary's, ondernemersverenigingen, workshop's via banken etc. Voor ons gevoel van eigenwaarde hebben we ze niet nodig. Wij geven aan goede doelen etc. met onze rechterhand!

      Verwijderen