zondag, juli 31, 2016

Opzouten met die stofmijt

Overal las ik dat stofmijt wegwerken in hoofdkussens kon door ze in de de vrieskou te leggen. De stofmijt verdween. Jaren heb ik dit volgehouden. Alleen vriest het de laatste jaren minder goed,

De laatste jaren weet ik beter. Alles kan in de was, maar dan ook alles. Waar ik vroeger mijn donzen dekbed naar de stomerij bracht voor een behoorlijke prijs, kan het nu ook in de wasmachine.
Mijn huidige donzen dekbed was ik tegenwoordig gewoon. Het komt er nog goed uit ook!  Op 60 graden wasprogramma 'sythetische was'   De anti allergie hotel dekbedden heb ik ook gewassen en ook de hoofdkussens. Het gaat goed. Ze zijn prettig hoor ik. Mogelijk dat ik ze voor mezelf ook ga kopen.
Alleen een kapok hoofdkussen is er niet perfect uitgekomen, maar nog wel goed genoeg.

Juist nu in de zomer, met meer zon dan regen, is voor mij de ultieme tijd om kussens te wassen.
Ik moet het toegeven, die hoofdkussens vullen snel een wasmachine. Ik deed er een keer teveel van in de wasmachine. Het ding maakte veel herrie.  Het apparaat doet het nog, maar beter is het om hem niet helemaal vol te proppen. Ik ben a-technisch, maar ik vond het wassen van de hele zooi toch wel een goede.

Mijn bedden  zijn voorzien van  allergeendichte hoezen. Dat geeft een goed gevoel.

Bron:Duurzaam thuis


Geen opmerkingen:

Een reactie posten