vrijdag, juli 15, 2016

Verkeerde postcode gebruikt bij te verzenden pakket

Afgelopen week was het (weer) raak.  Ik bood het postpakket aan op de kleine en drukke postagentschap. Achter de toonbank een jonge medewerkster met weinig ervaring.  Wachtend in de rij en eindelijk was ik aan de beurt. Het pakketje aangeboden en het bonnetje met track and trace terug. Ik keek het niet na. Ik vertrouwde dat het goed kwam. Niet dus. Inmiddels is het pakje op 800 meter van de geadresseerde gearriveerd.

De cijfers van huisnummer en postcode kloppen, maar de letters werden omgedraaid.

Het pakje was bedoeld voor iemand die zijn telefoon oplader had laten liggen. De man is boos. De vergoeding voor verzenden heb ik nu niet ontvangen. De achthonderd meter naar de plek naar een appartement boven het winkelcentrum is kennelijk te lastig.

Ik laat het maar rusten, maar ik heb me voorgenomen om vooraf een foto te maken van een te verzenden pakje en de bon direct te controlen.

Het is njet de eerste keer dat me dit overkomt. Ooit had ik een give away via dit blog. Niet aangekomen bij de geadresseerde.
Op het pakje van de telefoonoplader staat het stempel van mijn bedrijf plus een visitekaartje.

Jammer dat dit zo loopt. Een deuk in mijn vertrouwen. Een deuk die groter is dan de onoverbrugbare 800 meter.

Hebben jullie ook meegemaakt dat een te verzenden pakje niet juist verzonden wordt?

Update zaterdagmorgen: De man heeft bij dezelfde bank als ik een bankrekening. Eindelijk de verzendkosten ontvangen. Op dinsdag verzond ik het pakje. De 800 meter zijn overbrugd! 
Toch maar controleren voortaan. Nooit meer.

2 opmerkingen:

  1. Als hij het bij je thuis op had moeten komen halen was hij duurder uit geweest.....wat zijn mensen toch snel boos tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend zeg. Een goed idee om voortaan een foto te maken! Ik denk dat het komt omdat ze onervaren meisjes dit zo maar allemaal laten doen. En dan komen er fouten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen